Jeden bilet na różne środki transportu

 Od pierwszej połowy 2015 roku będzie można korzystać z Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej. To system, który będzie integrował dostępne na terenie województwa usługi związane z publicznym transportem zbiorowym. Porozumienie w sprawie przystąpienia do projektu podpisali w Krakowie Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego, wicemarszałek Roman Ciepiela, prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, zastępca prezydenta Tarnowa Henryk Słomka-Narożański oraz burmistrzowie Bochni i Skawiny.

 

Małopolska Karta Aglomeracyjna będzie zintegrowanym biletem, umożliwiającym korzystanie z różnych środków transportu w różnych miejscach Małopolski, parkingów, a w przyszłości także innych usług – np. biletów wstępu do muzeów. MKA będzie nowoczesną i bezpieczną kartą zbliżeniową. Będzie też dostępna w postaci aplikacji mobilnej dla systemów iOS, Android i Windows Phone.

Porozumienia w sprawie przystąpienia do systemu MKA podpisali w urzędzie marszałkowskim Marek Sowa - Marszałek Województwa Małopolskiego, wicemarszałek Roman Ciepiela, Jacek Majchrowski – prezydent Krakowa, Henryk Słomka-Narożański – zastępca prezydenta Tarnowa, Stefan Kolawiński – burmistrz Bochni i Adam Najder – burmistrz Skawiny. - Małopolska Karta Aglomeracyjna to część dużego przedsięwzięcia – budowy Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Chcemy zachęcić mieszkańców, aby częściej korzystali z transportu zbiorowego, zwłaszcza w tych miejscach, gdzie ruch jest największy – mówił marszałek Marek Sowa. – Małopolska Karta Aglomeracyjna to jeden z tych projektów, które mają ułatwić podróżowanie po regionie. Nie tylko wprowadza zintegrowany bilet, ale również daje możliwość współpracy z wszystkimi kartami, które już funkcjonują na terenie województwa.

System będzie uruchamiany systematycznie w miastach, które podpisały porozumienia. Na początku użytkownicy MKA będą korzystać z karty przy zakupie biletów okresowych na przejazdy komunikacją miejską w Krakowie i Tarnowie oraz koleją w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pasażerowie SKA będą też mieli możliwość płacenia za pomocą MKA za przejazdy jednorazowe w systemie chceck-in chceck-out. Ta usługa będzie dostępna już niebawem także w tarnowskiej komunikacji miejskiej. Poza tym karta będzie też umożliwiać korzystanie z parkingów Park&Ride przy węzłach przesiadkowych w Tarnowie, Bochni i Skawinie.

MKA będzie dopasowana do już istniejących systemów Krakowskiej Karty Miejskiej i Tarnowskiej Karty Miejskiej. Oprócz tego powstanie sieć automatów MKA na wybranych przystankach szybkiej kolei, w rejonie węzłów przesiadkowych, dworców i na lotnisku w Balicach. - Ktokolwiek będzie korzystał z pociągu, komunikacji miejskiej w Tarnowie, Krakowie czy też będzie korzystał z biletu okresowego Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, będzie mógł się posługiwać jedną z tych trzech kart – wyjaśniał wicemarszałek Roman Ciepiela

Zastępca prezydenta Tarnowa Henryk Słomka-Narożański mówi, że projekt ma duże znaczenie dla mieszkańców Tarnowa. - Po zakończeniu remontu linii kolejowej znacznie skróci się czas dojazdu do Krakowa. Z Tarnowa do Krakowa dojedziemy w 38 minut. Ale dużo czasu zajmuje przygotowanie się do podróży – znalezienie parkingu, kupienie biletu. W przyszłym roku rozpoczynamy budowę potężnego parkingu wielopoziomowego po południowej stronie dworca. Z systemem MKA podróżowanie ma być łatwiejsze i szybsze, co docenią zwłaszcza studenci i osoby pracujące na co dzień w Krakowie. Problem dostępu komunikacyjnego do stolicy naszego regionu zostanie zminimalizowany.

 

19.11.2013
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |