Prawie 350 osób bawiło się w Śmignie na dyskotece andrzejkowej zorganizowanej dla podopiecznych Warsztatu Terapii Zajęciowej im. Jana Pawła II i dziewięciu innych placówek prowadzących zajęcia dla osób z niepełną sprawnością.
Na zabawę andrzejkową do Śmigna przyjechali przedstawiciele 10 placówek zajmujących się osobami z niepełną sprawnością. Wśród przybyłych gości znaleźli się uczestnicy warsztatów terapii zajęciowej z Tarnowa z ulicy Hodowlanej i Klikowskiej, Nowego Sącza, Kazimierzy Wielkiej, Biecza i Dąbrowy Tarnowskiej. Przyjechali też uczestnicy Środowiskowego Domu Samopomocy z Ryglic. Na zaproszenie odpowiedzieli również uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych z Jadownik Mokrych, uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tarnowie oraz uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi w Tarnowie.
Wśród atrakcji znalazły się konkursy, zabawy i oczywiście taniec przy dobrej muzyce. Były poczęstunki, a w konkursach można było wygrać cenne nagrody, m. in. wejściówki do tarnowskiego teatru i kupony na zabiegi rehabilitacyjne. Zwycięzcy konkursów otrzymywali też płyty Cd, podkoszulki, kaski do jazdy na rowerze, notatniki, termofory, korale i książki.
Oprócz walorów integracyjnych takie zabawy to świetne lekarstwo. - Wbrew pozorom, to taniec a nie błogie lenistwo jest najlepszym sposobem na choroby, zmęczenie i stres. Taniec niemal w każdej postaci i odmianie dodaje energii, motywuje do pracy, sprawia przyjemność, a organizm zdrowo pracuje – mówi psycholog Małgorzata Mośny. - Taniec wpływa na bardziej satysfakcjonujące radzenie sobie z emocjami, bardziej świadome kształtowanie relacji ze sobą i innymi ludźmi oraz pozwala na pełniejsze wykorzystanie swojego potencjału.
Oligofrenopedagog i terapeuta zajęciowy Karolina Setlak wymienia szereg korzyści z organizowania integracyjnych zabaw tanecznych. - Taniec to nie tylko umiejętność ruchu ciała w rytmie muzyki, to również nauczanie form towarzyskich, takich jak przywitanie, przedstawianie się, proszenie do tańca i dziękowanie za towarzystwo. W trakcie zabaw wdraża się także szereg innych zasad savoir vivre'u takich jak np. zachowanie się przy stole czy w towarzystwie starszych osób. Jest to także przygotowanie do życia. Innym pożądanym efektem nauki tańca jest nabywanie wiadomości o muzyce, rozwijanie poczucia rytmu i co jest również istotne ośmielenie osób biernych. Nie można zapomnieć też o walorach zdrowotnych i estetycznych.