Coraz wcześniej zaczynamy uczyć dzieci czytania, ale wciąż jeszcze nie dbamy o to, by czytać po prostu lubiły, by czytanie stało się przyjemnością i potrzebą. A sposób na wychowanie czytelnika na całe życie jest prosty – czytać dziecku, nawet bardzo małemu, głośno, codziennie i systematycznie. Głośne czytanie jest proste, nic nie kosztuje, a dzieci je uwielbiają. Potwierdzają to uczestnicy kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”, w którą włączają się także aktorzy tarnowskiego teatru.
Aktorzy Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie po raz kolejny włączyli się do kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”. Kampania społeczna, rozpoczęta w czerwcu 2001 przez Fundację „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”, a mająca na celu propagowanie codziennego czytania, od lat cieszy się dużym powodzeniem w całym kraju. Od 3 do 5 grudnia aktorzy tarnowskiej sceny będą czytać dzieciom m.in. w Wielofunkcyjnej Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Przyjazny Dom”, Szpitalu Św. Łukasza, Szkole Podstawowej nr 9, a także Przedszkolu nr 17. Dodatkowo otwarte spotkanie z aktorami połączone ze wspólnym czytaniem odbędzie się 5 grudnia o godz. 16.00 w Centrum Handlowym Gemini Park w Tarnowie. - Wspólne czytanie służy rozwojowi dzieci, buduje ich pozytywne relacje z rodzicami. Zaangażowanie się naszej instytucji w promowanie czytania dla najmłodszych jest również inwestycją w wychowanie mądrego społeczeństwa, w kształtowanie przyszłych świadomych odbiorców kultury – mówi Krzysztof Bogusz, kierownik Biura Promocji i Organizacji Widowni tarnowskiego teatru.
Miłość do książki musi zrodzić się w dzieciństwie. Tymczasem wielu dzieciom doświadczenia z książką kojarzą się z przykrością, przymusem i nudą. Nic dziwnego zatem, że w walce o młodego i bardzo młodego człowieka wygrywa telewizja i Internet, ze swoim nie najwyższych lotów, ale dla dziecka atrakcyjnym przekazem. Fundacja „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom” przekonuje, że czytanie dziecku dla przyjemności „20 minut dziennie. Codziennie!” to skuteczna, tania i przyjazna metoda wspomagania dzieci w ich wszechstronnym rozwoju – psychicznym, umysłowym, społecznym i moralnym oraz budowaniu zasobów wewnętrznych dziecka: kompetencji emocjonalnych i intelektualnych. Nie pozbawiajmy dziecka tych możliwości i tej przyjemności jaką niesie ze sobą słuchanie, rozumienie i puszczanie wodzy nieograniczonej wyobraźni.