W szkołach gminy Borzęcin zakończono realizację projektu związanego z indywidualizacją nauczania najmłodszych uczniów. Oprócz przeprowadzenia mnóstwa zajęć dodatkowych, baza dydaktyczna szkół doposażona została w szereg materiałów i pomocy, niezbędnych i przydatnych w przyszłości do prowadzenia zindywidualizowanego nauczania.
„ABC nauki – indywidualizacja nauczania w klasach I – III" – taką nazwę nosił realizowany w szkołach gminy Borzęcin projekt, który właśnie dobiegł końca.
W ramach projektu przeprowadzono szereg dodatkowych zajęć edukacyjnych, szczególny nacisk kładąc na pomoc dzieciom ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, zagrożonym ryzykiem dyslekcji, z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych oraz z zaburzeniami rozwoju mowy.
Prowadzono również zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, gimnastykę korekcyjną dla uczniów z wadami postawy, specjalistyczne zajęcia terapeutyczne, w tym hipoterapię, muzykoterapię i dogoterapię dla dzieci niepełnosprawnych, zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych.
Z projektu skorzystały nie tylko dzieci, również szkoły doposażone zostały w materiały dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zindywidualizowanych zajęć.
Projekt „ABC nauki – indywidualizacja nauczania w klasach I – III Gminy Borzęcin" był współfinansowany przez Unię Europejską, a wartość pozyskanego dofinansowania zamknęła się kwotą ponad 120 tysięcy złotych.