Zakończyła się realizacja trzeciego etapu odbudowy dróg i budowy zabezpieczenia przeciwpowodziowego. Pozostało jeszcze zaledwie 300 metrów, aby Uszwica w Borzęcinie została ujarzmiona.
Zakończono prace związane z trzecim etapem odbudowy dróg wraz z zabezpieczeniem powodziowym w gminie Borzęcin. Tym razem prace obejmowały 1515 metrów drogi „Wał Lewy" w Borzęcinie, a w ich ramach wykonano wzmocnienie korpusu wału palisadą betonową, odbudowę nawierzchni wraz z odwodnieniem drogi i wykonaniem poboczy, budowę murku zaporowego o wysokości jednego metra oraz zjazdów w międzywale i na posesje. Wartość wykonanych prac zamknęła się kwotą prawie 2,5 miliona złotych, z czego ogromna część to dotacja pozyskana przez gminę z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. - Przy okazji odbudowy dróg gminnych zlokalizowanych na tzw. Wałach w Borzęcinie, wzięliśmy sprawy w swoje ręce realizując jednocześnie projekt zabezpieczenia powodziowego tej miejscowości. Z realizowanej inwestycji uzyskaliśmy potrójną korzyść: odbudowaliśmy zniszczone po powodzi drogi, zabezpieczyliśmy je przed ponownym zniszczeniem w wyniku przelewania się wód rzeki Uszwicy, a jednocześnie uszczelniając i wzmacniając korpus wału oraz budując mur zaporowy dla zabezpieczenia drogi, wykluczyliśmy ewentualność zalania położonych wzdłuż rzeki Uszwicy kilkuset domów, gospodarstw oraz obiektów komunalnych i administracji publicznej w centrum miejscowości - mówi Janusz Kwaśniak, wójt gminy. - Po zakończeniu tego etapu uzyskaliśmy 96% stopień wykonania projektu. Do realizacji pozostał zaledwie trzystametrowy odcinek na wysokości tzw. „Starej Wsi".
Efektem końcowym realizowanego przedsięwzięcia będzie wzmocniony i uszczelniony korpus wałów oraz betonowa zapora o wysokości metra i długości blisko siedmiu kilometrów. To całkowicie załatwia problem przelewania się wód Uszwicy w miejscowości Borzęcin. Cała inwestycja kosztuje w sumie 15 milionów złotych i polega na wzmocnieniu i uszczelnieniu palisadą betonową wału, po którego koronie prowadzone są drogi gminne, wykonaniu przeciwpowodziowego muru zaporowego wraz z barierą zabezpieczającą, odwodnieniu drogi, utwardzeniu zjazdów i odbudowie nawierzchni drogi.