Prawie 193 mln złotych przekazano w 2013 roku małopolskim samorządom na usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej i usuwanie skutków osuwisk. Za przekazaną kwotę wyremontowano między innymi około 365 kilometrów dróg.
Jednostki samorządu terenu województwa małopolskiego w 2013 roku otrzymały środki finansowe na usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej
oraz usuwanie skutków ruchów osuwiskowych ziemi lub przeciwdziałanie tym zdarzeniom.
W ramach środków rezerwy celowej budżetu państwa ,,powódź”, Wojewoda Małopolski zawarł umowy ze 151 jednostkami samorządu terytorialnego, w tym z 134 gminami, 16 powiatami i województwem małopolskim.
Umowy podpisano na realizację 552 zadań, w tym 486 zadań realizowanych przez gminy, 64 zadań realizowanych przez powiaty oraz dwóch zadań realizowanych przez województwo. Koszty realizacji tych zadań zamknęły się kwotą ponad 161 milionów złotych.
W wyniku zawartych umów jednostki samorządu terytorialnego odbudowały lub wyremontowały: prawie 365 km dróg, 39 mostów i 65 przepustów. Ponadto gminy odbudowały lub wyremontowały m.in. cztery kładki, osiem obiektów urządzeń sieci kanalizacyjnej, ponad sześć kilometrów sieci kanalizacji deszczowej, cztery obiekty sieci wodociągowej, cztery stacje uzdatniania wody, dwie oczyszczalnie ścieków i kilka innych obiektów komunalnych.
W ramach środków rezerwy celowej budżetu państwa ,,osuwiska”, wojewoda zawarł umowy z 26 jednostkami samorządu terytorialnego na realizację 38 zadań. Umowy dotacji zostały zawarte na łączną kwotę przeszło 31 milionów złotych. Za te pieniądze samorządy wykonały pięć dokumentacji geologiczno-inżynierskich i jedną dokumentację hydrogeologiczną, 12 dokumentacji projektowo-budowlanych, wykup gruntów oraz 12 robót stabilizujących i zabezpieczających osuwiska.