Ewaluacja – jak i po co

 „Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?” to temat szkolenia, które odbyli nauczyciele ze szkoły w Przyborowie. Spośród ponad dwudziestu tematów zaproponowanych przez organizatora szkolenia - Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie, ten właśnie wydał się najbardziej interesujący i przydatny.

 

Nauczyciele z Publicznej Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum w Przyborowie od lutego do maja brali udział w szkoleniu zorganizowanym w ramach projektu „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie brzeskim”.

Grono pedagogiczne przez 25 godzin doskonaliło swój warsztat pracy w oparciu o temat „Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?", który został wybrany z pośród 24 tematów zaproponowanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie. Celem szkolenia było zweryfikowanie przez nauczycieli wiedzy na temat ewaluacji wewnętrznej, form w jakich ewaluacja realizowana jest w edukacji oraz jej funkcji w procesie rozwoju szkoły.

Nauczyciele poznali metody, narzędzia i procedury, a w ramach warsztatów zbudowali projekt ewaluacyjny wybranych obszarów działania szkoły. Przeprowadzone zostały także dodatkowe konsultacje podczas których wspólnie z ekspertem dyskutowano na tematy bezpośrednio związane z wykorzystaniem wyników ewaluacji do planowania rozwoju szkoły. Podczas dyskusji eksperci służyli pedagogom fachową pomocą i doradztwem związanym z obszarem wsparcia.

15.05.2014
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |