Pozycjonowanie jest procesem złożonym i skomplikowanym. Dlatego właściciele serwisów internetowych i osoby odpowiedzialne za ich promocję mogą skorzystać z fachowej pomocy wyspecjalizowanych agencji SEO.
Od czego zależy cena pozycjonowania ?
Właściciele serwisów internetowych oraz osoby odpowiedzialne za ich promocję w sieci mogą korzystać z oferty wyspecjalizowanych agencji SEO. Często miewają problemy z tym, aby określić budżet niezbędny na ten cel. Ile kosztuje pozycjonowanie i czy można wskazać uniwersalny cennik tego rodzaju usług?
Pozycjonowanie z indywidualną ceną
Żaden zawodowy pozycjoner, który zna się na swoim fachu i ma doświadczenie w wykonywaniu takiej profesji, nie powinien wskazywać klientom sztywnego cennika. Taki bowiem nie ma racji bytu, ponieważ proces pozycjonowania jest specyficzny i dla każdego klienta może wymagać podjęcia nieco innych działań w różnej perspektywie czasowej. Dlatego też do każdego zlecenia pozycjoner powinien podchodzić w sposób zindywidualizowany. Wycena działań SEO dokonywana jest w odpowiedzi na zapytanie ofertowe klienta i nie powinna być dla niego zobowiązująca.
Od czego zależy cena?
Pozycjonowanie jest procesem złożonym i skomplikowanym. Posługuje się zróżnicowanymi narzędziami, choć dąży do osiągnięcia tożsamych celów - wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej dla promowanej strony www pod wskazane słowa kluczowe. Generalnie, przy wycenie usług pozycjonowania agencje SEO biorą pod uwagę:
• konkurencyjność słów kluczowych pożądanych przy pozycjonowaniu serwisu,
• jakość serwisu klienta,
• historię domeny, pod którą znajduje się serwis.
Na podstawie tych trzech elementów składowych ostatecznie wyznaczana jest cena pozycjonowania. Klient może płacić albo za efekty, czyli uzyskanie określonej pozycji w wyszukiwarce pod frazy kluczowe z opracowanej uprzednio listy, albo korzystać z abonamentu na pozycjonowanie. W tym drugim przypadku klient płaci stałą kwotę za kompleksowe działania SEO, poczynając od analizy istniejącej strony internetowej, poprzez wyznaczenie słów kluczowych i zoptymalizowanie serwisu pod kątem działań pozycjonujących, aż po właściwe pozycjonowanie. Należy pamiętać, że optymalizacja serwisu jest integralnym etapem działań z zakresu SEO. Nie ma wówczas najczęściej ryzyka, że pozycjoner posłuży się nieuczciwymi praktykami, aby jak najszybciej osiągnąć pożądane pozycje w Google i zainkasować pieniądze od klienta. Pozycje te mogą zostać szybko utracone, a stronę będzie trudno ponownie wypozycjonować i utrzymać odpowiednie efekty.
Żródło: http://www.eactive.com.pl/pozycjonowanie/cennik/