Torby, koszyki, może elementy wystroju a może jeszcze inne, oryginalne gadżety powstać mogą z nikomu już niepotrzebnych i szpecących miasto banerów wyborczych. Pod warunkiem, że komitety wyborcze zechcą przekazać je do Pałacu Młodzieży.
Wybierz ekologię - daj nam baner! - z takim apelem do komitetów wyborczych zwrócił się Klub Seniora „Złoty Wiek” oraz tarnowski Pałac Młodzieży. Apel może zaskakujący, ale na pewno pożyteczny, szczególnie dla przestrzeni miejskiej oszpeconej ostatnio przez wszechobecne banery, plakaty i ulotki. - Banery żyją kilka tygodni, a materiały z których powstały - kilkaset lat. Warto więc pomyśleć o ich ponownym wykorzystaniu - mówi Jerzy Kosiba, dyrektor Pałacu Młodzieży. - Mamy wiele pomysłów jak dać banerom nowe życie.
Wydaje się, że dyrektor Kosiba jest optymistą, dając banerom kilka tygodni. Doświadczenie ze wszystkich poprzednich wyborów uczy bowiem, że kandydaci spoglądają na mieszkańców znacznie dłużej niż trwa kampania.
Teraz banery mogą wreszcie okazać się użyteczne. Advercycling i upcycling to nowe trendy w ekologii polegające na przetwarzaniu nieaktualnych reklam - banerów i plandek, na przedmioty codziennego użytku oraz zamienianiu śmieci w małe dzieła sztuki. - Niewykluczone, że z pomocą naszych seniorów dzięki tej akcji powstaną oryginalne torby na zakupy, koszyki na drobiazgi, ale też nie wykluczamy innych, oryginalnych gadżetów – mówi Grażyna Kondracka, animator Klubu Seniora „Złoty Wiek”. Organizatorzy akcji zapewniają równocześnie, że podczas przetwarzania materiał zostanie objęty zasadą „wycinania", tak by nikt nie zorientował się z której konkretnie reklamy pochodzi wzór.
Teraz wszystko zależy od komitetów wyborczych, które mogą banery dostarczać do Pałacu Młodzieży od 19 listopada do 5 grudnia.