Przez cały rok bieżący i większość następnego trwać będą prace modernizacyjne przy wiaduktach kolejowych w Tarnowie. Władze PKP PLK przekazały samorządowi zaktualizowany harmonogram remontów. Finalnym efektem inwestycji ma być skrócenie czasu przejazdu pociągiem trasie Tarnów – Kraków do około 40 minut.
PKP PLK przekazało władzom Tarnowa zaktualizowany harmonogram remontów wiaduktów, w związku z modernizacją linii kolejowej E30. Planowane prace potrwają w przypadku niektórych wiaduktów do końca 2016 roku.
Zbylitowską. Roboty potrwają od października do końca maja 2016 czyli - jak podaje PKP - o kwartał krócej niż pierwotnie zakładano. Ulica Zbylitowska będzie w tym czasie zamknięta.
Pod koniec marca z kolei rozpoczną sie prace przy remoncie wiaduktu przy ul. Gumniskiej. Do połowy czerwca obowiązywać tam będzie ruch wahadłowy, a w okresie od połowy lipca do połowy lutego 2016 przejazd tamtędy będzie możliwy tylko dla pojazdów o wysokości do 2,2 m. W drugiej połowie lipca ponownie obowiązywać będzie ruch wahadłowy.
Ponadto remont czeka także nawierzchnię pod wiaduktem na ulicy Lwowskiej i najprawdopodobniej na tej drodze również pojawią się utrudnienia w postaci ruchu wahadłowego. Samorząd postawił jednak PKP warunek, by powodujące utrudnienia w ruchu prace przy wiadukcie nad Gumniską nie były wykonywane w tym samym czasie.
Wiadukt nad ul. Tuchowską pozostanie zamknięty aż do zakończenia prac w maju 2016 roku. Po otwarciu wiaduktu przy Tuchowskiej rozpoczną się prace przy przejeździe na alei Tarnowskich, który w związku z tym zostanie zamknięty do końca października 2016.
Przebudowa wiaduktu przy ulicy Wita Stwosza ma potrwać do maja 2016 roku. Prace przy wiadukcie nad ul. Warsztatową, otwartym obecnie jedynie tymczasowo wyłącznie dla niskich pojazdów, będą kontynuowanie od kwietnia do października bieżącego roku. W tym czasie przejazd będzie zamknięty dla ruchu. Do finału zbliżają się prace na obiekcie nad ulicą Podgórską i lada dzień przejazd tą ulicą odbywać się będzie bez przeszkód.
Finalnym efektem realizowanych przez kolejarzy inwestycji ma być skrócenie czasu przejazdu na odcinku Tarnów – Kraków do około 40 minut.