Od 1 maja wejdzie w życie nowy regulamin organizacyjny Urzędu Miasta Tarnowa. Z 32 jednostek organizacyjnych Urzędu pozostanie 26. Zmiany organizacyjne nie będą skutkować zmianami w liczbie zatrudnionych i w sferze wynagrodzeń.
Nowy regulamin organizacyjny Urzędu Miasta Tarnowa został zatwierdzony przez prezydenta Romana Ciepielę. Zmiany wejdą w życie od 1 maja. W nowym regulaminie przewiduje się zmniejszenie liczby jednostek organizacyjnych urzędu i stanowisk dyrektorskich.
Obecnie w magistracie funkcjonują 32 komórki, po zmianie będzie ich 26. Znikną m.in. cztery wydziały i dwa samodzielne stanowiska pracy. Niektóre jednostki zostały połączone, ale powstaną także dwie nowe – Biuro Promocji Gospodarczej oraz Współpracy Międzynarodowej i Międzyregionalnej oraz Biuro Rynku Pracy i Rozwoju Zawodowego. Obydwa biura będą podlegać Piotrowi Augustyńskiemu, zastępcy prezydenta ds. Rozwoju Gospodarczego. Stanowiska kierownicze w obydwu Biurach nie zostały na razie obsadzone. - Moim celem jest wprowadzenie nowego stylu kierowania urzędem. Nie struktura decyduje o efektywności, ale cele, które stawiam dyrektorom i urzędnikom. Nowy układ jest bardziej czytelny i zintegrowany. To z kolei pozwoli wdrożyć procedurę pracy nad budżetem zadaniowym - mówi prezydent Roman Ciepiela.
Zmiany organizacyjne nie wiążą się ze wzrostem wynagrodzeń ani zatrudnienia. 11 jednostek podlegać będzie bezpośrednio prezydentowi miasta, nadzór nad pozostałymi będą sprawować: troje zastępców prezydenta oraz Sekretarz i Skarbnik Miasta.
Sekretarz Miasta będzie równocześnie dyrektorem Urzędu Miasta Tarnowa.