Podsumowano działalność biura rzecznika

 Miejski Rzecznik Konsumentów w Tarnowie udzielił w minionym roku prawie 20 tysięcy porad. Do biura przy ulicy Goldhammera wpłynęło blisko 550 wniosków. Łączna wartość załatwionych spraw przekroczyła 100 tysięcy złotych.

 

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Tarnowie podsumowało miniony rok. W 2014 roku do biura wpłynęło 541 spraw, nieco mniej niż w roku 2013, kiedy było ich 588. Osobiście, telefonicznie lub drogą elektroniczna udzielono 19 940 porad (w roku 2013 – 20 532). - Mniejszą liczbę konsultacji należy tłumaczyć stale zwiększającą się świadomością prawną konsumentów, przede wszystkim na temat instytucji ochrony konsumentów oraz działaniami edukacyjnymi, w szczególności prowadzonymi za pośrednictwem mediów – mówi Krzysztof Podgórski, Miejski Rzecznik Konsumentów w Tarnowie.
Porady dotyczyły przede wszystkim spraw z zakresu reklamacji towarów i usług, spraw telekomunikacyjnych, handlu poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, ubezpieczeniowych i finansowych. Udzielono także wsparcia prawnego, które umożliwiło konsumentom samodzielne działania w sądzie. Zapewniono pomoc w zakresie sprawdzenia bądź też sporządzenia stosownych pism procesowych, pozwów, sprzeciwów, odpowiedzi na pozew, itp.
Miejski Rzecznik Konsumentów prowadzi bezpłatne poradnictwo konsumenckie i udziela informacji prawnych dotyczących ochrony interesów konsumentów.
Biuro rzecznika mieści się w budynku Urzędu Miasta przy ul. Goldhammera.

09.04.2015
Twój komentarz:
Ankieta
Mija rok od wyborów samorządowych. Czy zauważyłeś zmiany w funkcjonowaniu Tarnowa i jak je oceniasz?
| | | |