Finał „zdrowego” konkursu

 W Tarnowie rozstrzygnięto konkurs „Rośniemy zdrowo. Nasz szkolny ogródek". Szkolne ogródki przy Zespole Szkół dla Niesłyszących i Słabo Słyszących, Szkole Podstawowej nr 3 oraz Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 11. Kolejna edycja konkursu już jesienią bieżącego roku.

 

Pomidory, marchewki, borówki, truskawki, zioła - te m.in. rośliny pojawiły się przy trzech tarnowskich szkołach podstawowych w ramach finału pierwszej edycji konkursu „Rośniemy zdrowo. Nasz szkolny ogródek".

Rabaty powstały przy Zespole Szkół dla Niesłyszących i Słabo Słyszących, Szkole Podstawowej nr 3 oraz Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 11.

Szkolne ogródki to efekt konkursu ogłoszonego przez Stowarzyszenie Medycyna Polska, CenterMed i CH Max. Uczniowie szkół brali udział w konkursie plastycznym i szkoły laureatów dostały zestawy kilkudziesięciu narzędzi ogrodniczych oraz sadzonki. - Dzieci pomagają w pielęgnacji, a uczniowie zerówki jedli już nawet rzodkiewki na drugie śniadanie - mówi Magdalena Trusz ze Szkoły Podstawowej nr 3. Po raz pierwszy ogródek powstał także przy budynku Zespołu Szkół dla Niesłyszących i Słabo Słyszących. - Ziemia była pełna kamieni, dużo pracy zajęło nam przygotowanie podłoża, ale warto było. Warzywa, które u nas wyrosną będziemy dodawać do obiadów, przydadzą się na zajęciach, podczas których uczymy zawodu technolog żywienia - mówi dyrektor szkoły Beata Domańska.

Największy ogródek funkcjonuje przy Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 11, gdzie już od kilku lat są skrzynie na warzywa. - Udział w konkursie pozwolił nam na powiększenie ogrodu. Bardzo przydają się narzędzia, dzieci chętnie włączają się w pielęgnację ogródka - zapewnia Dominika Janicka ze Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 11. W czasie wakacji ogródkami będą się opiekować pracownicy szkół.

Organizatorzy projektu planują kolejną edycję konkursu jesienią bieżącego roku.

26.06.2015
Komentarze:
KennethVek: 09.09.2017
wh0cd3587531
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |