Jak sprawnie prowadzić własną firmę?

 Trudny rynek pracy i problemy z zatrudnieniem często wymuszają decyzję o założeniu  własnej firmy. Prowadzenie działalności gospodarczej nie jest jednak łatwą sprawą, a przed właścicielem nowej firmy stoi wiele wyzwań.

 

Wiele osób wybiera obecnie prowadzenie własnej firmy i szefowanie samemu sobie. Jednak własna firma to nie lada wyzwanie. Powodzenie i przetrwanie nawet najmniejszego biznesu zależy od pomysłowości i inicjatywy jego właściciela. Nie ma jednej recepty na to, jak skutecznie i z sukcesem prowadzić firmę, ale można zastosować kilka rad, które na pewno to ułatwią.

 

Dobry początek

Jeśli już zdecydowałeś się na własną firmę czas przystąpić do jej założenia. Po pierwsze - formalności urzędowe. Musimy założyć działalność i zarejestrować ją w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Wpisując swoją firmę do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej musimy podać jej nazwę. Nazwa firmy jest bardzo ważna - to po niej będziemy rozpoznawani przez potencjalnych klientów. Ważne jest aby nazwa była chwytliwa i niezbyt skomplikowana. Nadmiernie długa lub trudna do wypowiedzenia, na przykład w obcym języku, nie jest dobrym pomysłem. Klientów może to zrazić. Zakładając własną firmę musimy mieć określony plan jej funkcjonowania, a także opracować sposoby, dzięki którym firma będzie wyróżniać się na tle innych. Konkurencja na rynku jest duża, zatem musimy skutecznie zwabiać klientów. Firma, która nie wyróżnia się na tle innych, zazwyczaj ginie wśród konkurencji. Zdobycie klienta jest trudne, ale jeszcze trudniejsze jest jego utrzymanie. Wiele firm odnosi porażkę właśnie dlatego, że nie potrafi utrzymać raz zdobytego klienta. Przywiązanie klientów do firmy jest trudne i wymaga dużo pracy. Musimy nie tylko zadbać o aktualne zadowolenie klienta z naszych usług, ale także wybiegać daleko w przyszłość i samemu określać potencjalne potrzeby klienta w przyszłości. Wymaga to nieustannej pracy, zmian i innowacyjności. Nie możemy zatrzymać się w miejscu, nieustanny rozwój to podstawa. W relacjach z klientem bardzo liczy się również sposób, w jaki jest obsługiwany. Chodzi tu głównie o fachową i miłą obsługę - klient musi czuć się ważny i chcieć do nas wracać. W tworzeniu silnej relacji firma – klient, duże znaczenie ma indywidualne podejście do klienta i jego potrzeb. Troska o klienta nie pójdzie na marne i z pewnością zapewni oczekiwany zysk.

 

Technika to podstawa

W dzisiejszych czasach nie da się prowadzić firmy nie wprowadzając w ramy jej funkcjonowania najnowszych osiągnięć techniki. Komputery, programy, telefony i inne techniczne udogodnienia pomogą w prowadzeniu firmy i w uporządkowaniu wszystkich podejmowanych inicjatyw. Jest to ważne zwłaszcza w przypadku skutecznej archiwizacji dokumentów oraz przy prowadzeniu działu rachunkowego. Odpowiednie prowadzenie dokumentacji w firmie to podstawa. (http://finka.pl/ ).

14.07.2015
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |