Muzeum w Tarnowie wzbogaciło się o rysunki Józefa Szuszkiewicza, artysty plastyka, malarza i grafika, nauczyciela i dyrektora liceum plastycznego i jednego z założycieli tarnowskiego teatru. Kolekcja obrazów powiększona została natomiast o „Ratusz w Tarnowie” i „Portret mężczyzny”
Tarnowski muzeum zakupiło komplet trzydziestu czterech rysunków tuszem Józefa Szuszkiewicza, pochodzących z lat trzydziestych i czterdziestych ubiegłego wieku. Jest to cykl autoportretów, będących z jednej strony wprawkami służącymi doskonaleniu kunsztu artystycznego, z drugiej zaś, dzięki dużej liczbie rysunków, muzeum otrzymało studium zmian w wyglądzie człowieka. Dodatkową wartością jest fakt, iż pierwszy z rysunków powstał przed wojną, w 1936 roku, ostatni jedenaście lat później - w roku 1947.
Kolejnym zakupem jest obraz Erwina Elstera „Ratusz w Tarnowie”. Obraz - akwarela, datowany na lata trzydzieste XX wieku, mieści się w cyklu przedstawień związanych z zabytkami polskiej architektury, które artysta malował podczas swoich letnich podróży wzdłuż Wisły od Krakowa, poprzez Sandomierz, Kazimierz, Płock aż do Torunia. Szczególnie upodobał sobie Małopolskę Wschodnią.
Obraz przedstawia widok Ratusza w Tarnowie od strony południowej, w dzień targowy, z tłumem postaci na płycie Rynku. Ciekawie sportretowano schematycznie zaznaczone sylwetki ludzi, z wyróżnieniem m.in. postaci Żydów. Tętniący życiem „pejzaż miejski” ukazany w pogodny, słoneczny dzień, utrzymany został w ciepłej tonacji barw. Malarski wizerunek stanowi równocześnie studium architektoniczne Rynku, z centralnie usytuowanym budynkiem Ratusza i mieści się w nurcie kolorystycznego malarstwa, które Elsner uprawiał w tym czasie. Dotychczas muzeum nie posiadało w zbiorach prac autorstwa Erwina Elstera, posiadało natomiast bogatą kolekcję prac Alojzego Majchra, którą w 1966 roku przekazała muzeum rodzina artysty. Do 550 dzieł, wśród których są rysunki, odbitki graficzne, klocki drzeworytnicze i płyty graficzne, a także 32 obrazy olejne na dykcie, dołączył zakupiony właśnie „Portret mężczyzny”.
Zakupiony obraz mieści się w nurcie realistycznych portretów artysty, poprzedzonych licznymi szkicami i studiami postaci (np. Autoportret, Portret Eugeniusza Wańka, Mężczyzna z fajką w ustach, Chłopiec w czarnym płaszczu). Szerokie pociągnięcia pędzla, wskazują na dobry warsztat malarski autora. Przedstawiony na obrazie mężczyzna, czytający książkę, z pochyloną głową, wskazuje na podobieństwo do autora obrazu.
Alojzy Majcher był silnie związany z Tarnowem - rodzimym miastem. Jest autorem m.in. charakterystycznych dekoracji malarskich na elewacji muzealnej kamienicy Rynek 21. Żył stosunkowo krótko (36 lat), działał w ruchu oporu, zmarł tragicznie podczas II wojny światowej.