Dr Mariusz Pociecha, Dyrektor Instytutu Ochrony Zdrowia PWSZ w Tarnowie został pierwszym w historii tarnowskiej uczelni członkiem Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Nominację do grona „strażników jakości kształcenia wyższego" w Polsce odebrał z rąk Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Polska Komisja Akredytacyjna jest niezależną instytucją, działającą na rzecz zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia.
Dr Mariusz Pociecha, Dyrektor Instytutu Ochrony Zdrowia Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie został członkiem Polskiej Komisji Akredytacyjnej - instytucji stojącej na straży jakości kształcenia wyższego w naszym kraju. To pierwszy przypadek w historii powołania do tego gremium naukowca z Tarnowa. Dr Mariusz Pociecha pracować będzie w zespole zajmującym się naukami medycznymi, naukami o zdrowiu oraz naukami o kulturze fizycznej.
Powołania 90 członków V kadencji Polskiej Komisji Akredytacyjnej dokonał kilka dni temu Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosław Gowin. Jej członkowie wybrani zostali spośród kandydatów zgłaszanych m.in. przez uczelnie, konferencje rektorów oraz organizacje studenckie i doktoranckie na czteroletnią kadencję.
Jednym z nich jest właśnie dr Pociecha. - Powołanie do PKA było dla mnie sporym zaskoczeniem. Jestem nie tylko pierwszym przedstawicielem tarnowskiej PWSZ w Komisji, ale także jednym z zaledwie dwóch przedstawicieli nauk o kulturze fizycznej, którzy się w niej znaleźli - mówi Mariusz Pociecha. - W ramach Polskiej Komisji Akredytacyjnej funkcjonuje kilka zespołów. Ja trafiłem do tego, który zajmować się będzie opiniowaniem w zakresie nauk medycznych, nauk o zdrowiu i nauk o kulturze fizycznej.
Na czele Polskiej Komisji Akredytacyjnej stanął prof. Krzysztof Diks, wybitny informatyk związany z Uniwersytetem Warszawskim, wychowawca kilkudziesięciu złotych medalistów Międzynarodowej Olimpiady Informatycznej.
Polska Komisja Akredytacyjna jest niezależną instytucją, działającą na rzecz zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia. Podstawowymi celami działań Komisji są dbałość o spełnianie standardów jakościowych przyjętych dla szkolnictwa wyższego, nawiązujących do najlepszych wzorców obowiązujących w europejskiej i globalnej przestrzeni edukacyjnej oraz wspieranie uczelni publicznych i niepublicznych w procesie doskonalenia jakości kształcenia a także budowania kultury jakości.