Rada Nadzorcza Grupy Azoty odwołała ze stanowiska dotychczasowego prezesa i trzech wiceprezesów firmy. Miejsce Pawła Jarczewskiego zajął Mariusz Bober. Wszystko wskazuje na to, że jeszcze nie koniec przetasowań w spółce.
Zmiany personalne w Grupie Azoty nie są niespodzianką od czasu, gdy na początku lutego, podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy nastąpiły zmiany w składzie Rady Nadzorczej. Ze składu rady odwołani zostali: przewodnicząca Monika Kacprzyk-Wojdyga oraz członkowie: Marek Mroczkowski, Jacek Obłękowski i Ryszard Trepczyński.
Nowa Rada na posiedzeniu 19 lutego na nowego prezesa Grupy Azoty powołała Mariusza Bobera. Tym samym ze stanowiskami pożegnali się dotychczasowy prezes Paweł Jarczewski oraz wiceprezesi zarządu Krzysztof Jałosiński, Marek Kapłucha i Marian Rybak. W zarządzie pozostali wiceprezes Andrzej Skolmowski oraz wiceprezes i dyrektor generalny Witold Szczypiński. Pozostał również powołany przez pracowników Grupy Azoty na stanowisko członka zarządu Artur Kopeć.
Eksperci twierdzą, że czteroosobowy zarząd jest zbyt mały, aby zarządzać tak dużą firmą jak Grupa Azoty i należy się spodziewać, że zostaną dokooptowane do nie go kolejne dwie, może trzy osoby. Prawdopodobnie piątkowe zmiany w kierownictwie spółki to dopiero początek przetasowań personalnych w Grupie Azoty.
Mariusz Bober ma 51 lat. Jest absolwentem warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej. W przeszłości pracował w dużych grupach kapitałowych, takich jak KGHM Polska Miedź, Zakłady Chemiczne Police oraz w małych i średnich firmach na stanowiskach prezesa, członka zarządu lub dyrektora finansowego. Wśród sukcesów może zaliczyć restrukturyzację Walcowni Metali Łabędy SA w Gliwicach, transformację funduszu inwestycyjnego w stale rosnącą firmę produkcyjną – KGHM Ecoren, skuteczny zakup od Skarbu Państwa firmy Centrozłom Wrocław, opracowanie i realizację programu restrukturyzacji spółki SUPRA Agrochemia. W swojej karierze zawodowej był przewodniczącym Rady Nadzorczej Zagłębia Lubin. W latach 2006-2010 był także prezesem KGHM Ecoren, przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją kruszywa wykorzystywanego do budowy dróg i autostrad.