22 uczestników, studentów i uczniów szkół średnich, wzięło udział w tegorocznej edycji konkursu „Tarnowski Junior Biznesu”. 15 kwietnia nagrodzono autorów najlepszych pomysłów. Pula nagród w konkursie wynosiła 12 tysięcy złotych.
Całodobowy klub dziecięcy oraz usługi marketingowe, polegające na wsparciu przedsiębiorców to zwycięskie pomysły, których autorzy zajęli pierwsze miejsce w konkursie Tarnowski Junior Biznesu. Podczas uroczystej gali nagrodzono najlepszych uczestników - uczniów szkół ponadgimnazjalnych i wyższych, którzy wzięli udział w drugiej edycji „biznesowych” zmagań. Pula nagród w konkursie wyniosła 12 tys. złotych.
Konkurs polegał na zaprezentowaniu pomysłu na biznes, przy uwzględnieniu uwarunkowań i przewag, jakie daje lokalny rynek. Miał również wpisywać się w Regionalną Strategię Innowacji Województwa Małopolskiego 2014-2020. Ważnym elementem biznesplanu była analiza konkurencyjnych firm, które już działają w Tarnowie oraz regionie. Uczestnicy mieli za zadanie uzasadnić, dlaczego akurat ich pomysł ma realne szanse na odniesienie sukcesu. Zdobywcy pierwszych trzech miejsc otrzymali w nagrodę odpowiednio dwa, półtora i tysiąc złotych. Nie zabrakło również nagród rzeczowych.
- Posiadanie pomysłu to nie wszystko. Projekt staje się projektem dopiero wtedy, gdy można go komuś pokazać i zweryfikować. Gratuluję wszystkim, którzy podjęli wysiłek startu w konkursie – podkreślał prezydent Roman Ciepiela.
W konkursie zaprezentowało się 22 uczniów. Wśród zgłoszonych biznesplanów pojawiły się projekty utworzenia kawiarenki internetowej, agencji opiekunek dla dzieci i seniorów, szkółki rycerskiej, manufaktury talentów, restauracji oraz kwiaciarnio-sklepu ze zdrową żywnością. – Postawiłam na szkołę korepetytorów. Wśród kolegów przeprowadziłam ankietę, w której wskazywali potrzebę utworzenia tego typu firmy. Wielu z moich znajomych korzysta z korepetycji – mówiła Kinga Stachura, uczennica II LO.
Najlepszy w kategorii szkół ponadgimnazjalny okazał się pomysł Przemysława Kowala - Studio Projektowe „United”. Uczeń Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych zaproponował świadczenie usług dotyczących marketingu i komunikacji wizualnej. Projekt zakładał wsparcie dla nowych przedsiębiorców, którzy mieliby szansę zaistnieć na rynku. - Udział w konkursie traktowałem jako zabawę podczas której mogę przygotować coś ciekawego, nie nastawiałem się na sukces. Zapotrzebowanie na usługi graficzne jest ogromne, o czym sam zdążyłem się przekonać, gdyż od pięciu lat śledzę i działam w tej branży – przekonuje zwycięzca.
Zdaniem jury pomysł utworzenia całodobowego przedszkola Marioli Kamińskiej zasłużył na pierwsze miejsce w kategorii szkół wyższych. - Zgłębiając temat, obserwowałam sytuację i trendy w innych polskich miastach. Okazało się, że w niektórych, ekstremalnych przypadkach dostanie się dziecka do przedszkola może być tak trudne jak w przypadku rekrutacji na studia. Myślę, że w mieście jest potrzeba, by otwierać tego typu ośrodki – tłumaczy Mariola Kamińska, studentka ekonomii Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie.