Grupa Azoty zakończyła pierwszy kwartał bieżącego roku z zyskiem netto na poziomie 307 mln złotych. To wynik porównywalny do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Grupa Azoty zakończyła pierwszy kwartał bieżącego roku z porównywalnym do ubiegłorocznego zyskiem netto na poziomie 307 mln złotych. W analogicznym okresie roku ubiegłego kwota ta wynosiła 306 milinów złotych. Na poziomie zysku z działalności operacyjnej EBIT wynik wzrósł o ponad 25 mln zł względem roku ubiegłego przy niższych o blisko 360 mln zł przychodach ze sprzedaży na poziomie 2,47 mld zł. - Pozytywnie oceniamy pierwszy kwartał 2016 i zrealizowane wyniki, które na poziomie operacyjnym EBITDA osiągnęły poziom 517 mln zł, wykazując wzrost o 31 mln i realizując przy tym wyższą, 21 proc. marżę. Mamy jednak świadomość rosnących wyzwań jakie stoją przed nami w całym roku bieżącym. Premie realizowane do tej pory w obszarze surowcowym spotkają się z rosnącym oczekiwaniem korekty naszej polityki cenowej, co już zauważamy w segmencie nawozowym oraz chemicznym - komentuje raportowane wyniki Andrzej Skolmowski, Wiceprezes Grupy Azoty. - W segmencie Tworzyw, w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, zmagamy się ze skokowym wręcz wzrostem presji cenowej na rynku, zarówno w obszarze poliamidu 6 jak i kaprolaktamu. Sytuacja ta jednoznacznie wskazuje jak ważne jest ukierunkowanie biznesu na produkcję wyrobów bardziej przetworzonych. Jest to tym samym dla nas priorytet zarówno inwestycyjny jak i organizacyjny w obecnym roku.
Segment Nawozy-Agro pomimo spadku sprzedaży o ponad 220 mln zł w efekcie rosnącego importu, wygenerował wyższy wynik EBITDA o blisko pięć mln zł i osiągnął poziom niemalże 380 mln zł. Segment znacząco poprawił rentowność wskutek realizacji premii surowcowej, w efekcie blisko 40 procentowej obniżki cen gazu ziemnego w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
W segmencie Chemia nastąpiła wyraźna poprawa wyników i rentowności w głównej mierze za sprawą sprzedaży melaminy. Powodów do zadowolenia dostarcza segment OXO, wyraźnie notując wzrost sprzedaży nowego produktu flagowego Oxoviflex z wyższą premią do propylenu. Ostateczne skonsolidowany segment Chemia zakończył kwartał ze sprzedażą na poziomie 535 mln zł, notując spadek o około 12 procent.