W poniedziałek, 7 listopada, rozpoczną się prace przy budowie zadaszeń nad drugim i trzecim peronem tarnowskiego dworca kolejowego. Budowa zadaszeń nad peronami będzie ostatnim etapem modernizacji tarnowskiej stacji.
Przed kilkoma dniami zakończył się remont przejścia podziemnego pod peronami na tarnowskim dworcu kolejowym. 7 listopada rozpocznie się budowa zadaszeń nad drugim i trzecim peronem dworca. Będzie to ostatni etap modernizacji tarnowskiej stacji. Jak informuje odpowiedzialna za przebieg prac spółka Polskie Linie Kolejowe S.A. - to największa przebudowa od czasu uruchomienia kolei w Tarnowie. Kolejarze całkowicie przebudowali perony, zmodernizowali tory i urządzenia, umożliwiające ruch pociągów. Podczas prowadzenia części prac, przez kilka ostatnich miesięcy, przejście pod peronami było częściowo zamknięte. Nie można było dojść nim do budynku dworca, podróżnym wyznaczono przejście górą, bezpieczne, ale dłuższe. - Wciąż jeszcze trwa przebudowa peronu numer jeden – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PLK S.A. i dodaje, że ma się ona zakończyć z początkiem przyszłego roku.
Na peronach numer dwa i trzy zostaną zbudowane wiaty, staną tam też elektroniczne tablice, informujące o przyjazdach i odjazdach pociągów oraz ławki, zainstalowane także zostanie oświetlenie. Na peronie pierwszym, podobnie jak na pozostałych, powstanie winda.
Modernizacja stacji kolejowej w Tarnowie trwa od 2013 roku. Również budynek dworca przeszedł kapitalny remont, zakończony w 2010 roku. Stacja w Tarnowie jest przebudowywana w ramach modernizacji linii kolejowej łączącej Kraków z Rzeszowem. Obejmuje modernizację blisko 140 kilometrów torów oraz przebudowę i budowę 139 wiaduktów, mostów i estakad. To jedna z większych inwestycji kolejowych w Polsce.