Grupa Azoty zawarła umowę z Unią Tarnów Żużlową Sportową Spółką Akcyjną, na mocy której koncern chemiczny zostanie głównym partnerem sportowej spółki przez najbliższe trzy lata. W umowie znalazły się też zapisy dotyczące szkolenia młodych adeptów żużla. Kilka dni temu parafowano również trzyletnią umowę ze Stowarzyszeniem Piłki Ręcznej Tarnów.
Ta wiadomość usatysfakcjonuje zarówno kibiców czarnego sportu, jak i zawodników oraz działaczy tarnowskiego klubu żużlowego, który może być spokojny o swoją przyszłość. Grupa Azoty zawarła bowiem umowę z Unią Tarnów Żużlową Sportową Spółką Akcyjną, na mocy której koncern chemiczny zostanie głównym partnerem, a co za tym idzie - wspierać będzie finansowo funkcjonowanie klubu przez najbliższe trzy lata. Umowa została podpisana w czwartek, 15 grudnia. Po stronie Grupy Azoty S.A. sygnowali ją prezes Mariusz Bober i wiceprezes Józef Rojek, zaś po stronie ŻSSA – prezes Łukasz Sady. - Mając zakreślone w taki sposób perspektywy funkcjonowania, spółka żużlowa może w bardziej klarowny sposób planować swoje wydatki oraz zyska większą swobodę działania – mówi prezes Grupy Azoty Mariusz Bober, z którego inicjatywy umowa zawarta została na tak długi okres. - Nam natomiast pozwoli osiągnąć większe korzyści wizerunkowe, w tym pozwoli uzyskać większy ekwiwalent reklamowy. Jak zaznacza prezes Mariusz Bober, warunkiem jest jednak – co po raz pierwszy w historii umów sponsorskich Grupy Azoty z ŻSSA zostało wyartykułowane w tak jasny sposób – spełnienie określonych w umowie warunków sportowych. To z kolei zapewni Grupie Azoty osiągnięcie określonych korzyści wizerunkowych i marketingowych, które są głównym celem sponsoringu sportowego.
Przedmiotem umowy są także działania związane z programem szkolenia dzieci i młodzieży, w ramach Programu Grupa Azoty Start. To nakłada na klub nie tylko obowiązek położenia szczególnego nacisku na szkolenie młodych zawodników, ale także to, że w zawodach będzie występować określona liczba klubowych wychowanków. Równocześnie klub zobowiązał się także do podjęcia szeregu działań marketingowych, aby zarówno zwiększyć własne przychody, jak i zrealizować oczekiwane przez Grupę Azoty efekty wizerunkowe i marketingowe. - To ważne, żeby klub zarabiał, bo choć tradycje żużlowe są w Tarnowie piękne, to jednak nie możemy w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu koncentrować się wyłącznie na jednej dziedzinie. Bardzo ważne są również świadczenia wizerunkowe i reklamowe, do których klub się zobowiązał – podkreśla wiceprezes zarządu Józef Rojek. – Jest to co najmniej kilkadziesiąt działań o charakterze marketingowym i wizerunkowym, które mają przecież konkretną wartość.
Umowa pomiędzy Grupą Azoty a Unią Tarnów Żużlową Sportową Spółką Akcyjną to obszerny dokument szczegółowo regulujący wszystkie kwestie wzajemnych relacji klubu i jego głównego partnera. Zarówno jedna, jak i druga jej strona wiążą z jego podpisaniem duże nadzieje. - Doceniamy dotychczasową wieloletnią współpracę, oczekujemy realizacji postanowień umowy i daleko idącej współpracy – podkreśla prezes Mariusz Bober.
Kilka dni temu parafowano również trzyletnią umowę ze Stowarzyszeniem Piłki Ręcznej Tarnów, a w ciągu najbliższych kilku tygodni Grupa Azoty zamierza podpisać kolejne umowy dotyczące akcji promocyjno-reklamowych, które wspierać będą finansowo nie tylko inicjatywy o charakterze sportowym, ale również kulturalnym.