Od 6 października biuro dowodów osobistych Urzędu Miasta Tarnowa zmienia siedzibę. Teraz mieściło się będzie na pierwszym piętrze budynku przy ulicy Nowej, tuż przy klatce schodowej i windach. To ukłon w stronę osób starszych, które do tej pory miały problem z dotarciem do biura.
Biuro dowodów osobistych, w którym mieszkańcy składają wnioski o wydanie nowych dokumentów, od 6 października będzie się mieściło w pokoju numer 100, na pierwszym piętrze budynku Urzędu Miasta Tarnowa przy ulicy Nowej 4, tuż przy klatce schodowej i windach. Gotowe dokumenty będzie można natomiast odbierać naprzeciwko, w pokoju numer 127. - Zmiany mają na celu zapewnienie mieszkańcom lepszych warunków – mówi Robert Rogala, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Tarnowa. Nowe pomieszczenia, są bardziej przestronne i znajdują się też znacznie bliżej wejścia do budynku. - To istotne ułatwienie dla osób starszych, czy mających kłopoty z poruszaniem się – mówi dyrektor Rogala.Wydział Spraw Obywatelskich przyjmuje wnioski o wydanie nowych dowodów osobistych i wydaje gotowe dokumenty od poniedziałku do piątku, w poniedziałki od godziny 7.30 do 18.00, a w pozostałe dni – od godziny 7.30 do 15.30. Złożenie wniosku trwa około 10 minut, odbiór jeszcze krócej. Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich zachęca tarnowian, aby w miarę możliwości, zamiast poniedziałku, kiedy w urzędzie ruch jest największy, wybrać na załatwienie tej sprawy inny dzień tygodnia, gdy kolejki są mniejsze. Wydanie nowego dowodu osobistego jest bezpłatne. Zapłacić trzeba tylko za wykonanie niezbędnej fotografii.