Mosty weneckie w Tarnowie?
Kolejowa spółka GK Azotów Tarnów uruchomiła nowoczesne stanowiska remontowe taboru. Inwestycja została w całości sfinansowana ze środków własnych Koltar sp. z o.o, a jej realizacja trwała dwa lata.
Koltar spółka z o.o. jest jedną z czterech strategicznych spółek Grupy Kapitałowej Azoty Tarnów, na rzecz której świadczy usługi związane z transportem kolejowym, w tym transportem wewnątrzzakładowym oraz administruje jako dzierżawca zakładową siecią kolejową. 100% udziałów spółki należy do Azotów Tarnów, które – jak zapowiedziały w prospekcie emisyjnym - nie planują zmniejszenia kontroli udziałowej nad tą spółką. Spółka, jako jedna z nielicznych firm w Polsce, jest nie tylko licencjonowanym przewoźnikiem kolejowym, ale również posiada uprawnienia do wykonywania kompleksowych napraw podwozi wagonowych oraz zbiorników cystern dostosowanych do przewozu materiałów niebezpiecznych.
W sierpniu Koltar powiększył swój potencjał o dwa zadaszone tory remontowe przeznaczone do przeglądu i prac naprawczych taboru kolejowego. -
Nowe zadaszone stanowiska pozwalają na całoroczne prowadzenie prac bez względu na warunki atmosferyczne. To daje nam możliwość zwiększenia liczby realizacji tego typu zleceń, które obecnie są bardzo poszukiwane na rynku – mówi
Piotr Golemo, prezes zarządu Koltar sp. z o.o.
Koltar posiada również jedną z najnowocześniejszych w Europie śrutownię i kabinę lakierniczo – suszącą, przeznaczone do konserwacji i lakierowania taboru kolejowego i wielkogabarytowych elementów konstrukcyjnych. –
Specjalizujemy się w remontach taboru kolejowego, ale skala naszych uprawnień i możliwości technologiczne sprawiają, że trafiają również do nas zupełnie inne oferty. Jedną z ciekawszych jest remont metalowych elementów słynnych mostów weneckich, które być może będą niedługo odnawiane w naszych warsztatach – mówi Piotr Golemo.
04.09.2009