Kolejna edycja festiwalu pasyjnego

 Od 2001 roku w Tarnowie odbywa się Festiwal Pasyjny Musica Poetica. Tegoroczna edycja trwać będzie od 21 do 24 marca. Wszystkie festiwalowe koncerty odbywać się będą w bazylice katedralnej. Imprezie towarzyszy plenerowa wystawa fotografii Leszka Mądzika oraz warsztaty teatralne dla młodzieży, zakończone prezentacją na Rynku. Wstęp na koncerty jest wolny.

 

VIII Festiwal Paschalny Musica Poetica to cykl koncertowy, na który składają się muzyczne prezentacje dzieł wielkopostnych w okresie poprzedzającym Wielkanoc. Koncerty Festiwalu prezentują dzieła światowego i polskiego dziedzictwa kulturowego, ze szczególnym uwzględnieniem okresu XVII i XVIII wieku. Miejsce koncertów - tarnowska bazylika katedralna -  nadaje im jeszcze bardziej sakralnego, wielkopostnego charakteru.

Organizatorami Festiwalu są Centrum Sztuki Mościce, Urząd Miasta Tarnowa, Fundacja Rozwoju Sztuki Sonoris i Capella Cracoviensis.

Autorem programu imprezy jest jej dyrektor artystyczny Jan Tomasz Adamus. W programie muzycznym znalazły się m.in.: utwory Johanna Sebastiana Bacha, Georga Muffata, Antonio Vivaldiego, Johanna Weissenberga, Paula Hindemitha, Thomasa Stolitzera, Claudio MonteverdiegoGirolamo Frescobaldiego.

Tegoroczna edycja odbędzie się od 21 do 24 marca. Festiwalowi towarzyszy plenerowa wystawa fotografii Leszka Mądzika oraz warsztaty teatralne dla młodzieży, zakończone prezentacją na Rynku w dniu 21 marca o godzinie 18.00.

Na inaugurację festiwalu organizatorzy zaprosili chóry amatorskie, indywidualnych śpiewaków amatorów, również debiutantów, do utworzenia Chóru Społecznego. Ogromny chór wykona dzieło muzyki klasycznej Johanna Sebastiana Bacha: O Jesu Christ, meins Lebens Licht BWV 118. Utwór będzie prezentowany z towarzyszeniem Capelli Cracoviensis.

Wszystkie koncerty w tarnowskiej katedrze rozpoczynać się będą o godzinie 19.00 i na wszystkie wstęp jest wolny.

 

Program Festiwalu:

środa 21 marca, godzina 19.00

Musica humana

Georg Muffat concerto grosso IV g-moll Dolce Somnium

Antonio Vivaldi concerto c-moll na wiolonczelę i orkiestrę RV 401

Johann „Henrico Albicastro” Weissenberg concerto III C-dur op. 7

Antonio Vivaldi Stabat Mater RV 621

post scriptum z udziałem chóru społecznego

Johann Sebastian Bach: O Jesu Christ, meins Lebens Licht BWV 118

 

Capella Cracoviensis na historycznych instrumentach: Maciej Czepielowski, Jadwiga Czepielowska, Tomasz Góra, Beata Nawrocka, Agnieszka Świątkowska, Zofia Wojniakiewicz (skrzypce), Jacek Dumanowski, Teresa Wydrzyńska (altówka), Konrad Górka (wiolonczela), Michał Skiba (kontrabas), Adam Nowakowski (teorba), Patrycja Domagalska (organy)

Agnieszka Świątkowska koncertmistrz

Helena Poczykowska alt

Agnieszka Oszańca wiolonczela solo & koncepcja

 

czwartek 22 marca, godzina 19.00

Jeden z faryzeuszy

Arvo Part: And One of the Pharisees

Thomas Stoltzer: Missa Duplex Per Totum Annum

Paul Hindemith: Sonata op. 25 nr 1

Arvo Part: Most holy mother of god

 

Soundguardians

Mariusz Grochowski (altówka)

 

piątek 23 marca, godzina 19.00

Johann Sebastian Bach Sonaty na skrzypce i klawesyn

Sonata nr 1 h-moll BWV 1014

Chaconne z Partity nr 2 d-moll BWV 1004

Sonata nr 4 c-moll BWV 1017

Sonata nr 2 A-dur BWV 1015

Sonata nr 1 g-moll BWV 1001 (fragmenty)

Sonata nr 3 E-dur BWV 1016

 

Duo Belder Kimura

Rie Kimura (skrzypce)

Pieter-Jan Belder (klawesyn)

 

sobota 24 marca, godzina 19.00

Lagrime mie

Girolamo Frescobaldi: Aria detta La Frescobalda from Toccate te canzoni, libro secondo

Barbara Strozzi: „Lagrime mie˝ from Diporti di Euterpe Op.7

Girolamo Frescobaldi: Canzona settima, detta la Superba, basso solo from Il Primo Libro delle Canzoni

Claudio MONTEVERDI: Laudate Dominum della Selva morale e spirituale

Girolamo Cavazzoni: Recercar Quarto from Intavolatura primo libro

Girolamo Frescobaldi: Canzona ottava, detta l’Ambitiosa, basso solo from Il Primo Libro delle Canzoni

Claudio Monteverdi: Exulta filia sion from Lorenzo Calvo “Quarta raccolta de sacri canti”

Girolamo Frescobaldi: Bergamasca – Messa della Madonna from Fiori Musicali

Tarquinio Merula: „Hor ch’è tempo di dormire”, Canzonetta spirituale sopra la Nanna

Bartolomé de Selma y Salaverde: „Susanna Passeggiata” from Primo Libro di Canzoni, Fantasie et Correnti

Claudio Monteverdi: Ohime ch’io cado from Scherzi musicali SV 316

 

Emanuella Galli (sopran)

Agnieszka Oszańca (wiolonczela)

Fabio Bonizzoni (organy & klawesyn)

19.03.2018
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |