Do 26 czerwca mieszkańcy Tarnowa mogą zapoznawać się w projektem uchwały krajobrazowej, która ma wprowadzić zasady porządkujące umieszczanie reklam w przestrzeni miejskiej. Projekt uchwały jest wyłożony do publicznego wglądu w Wydziale Infrastruktury Miejskiej przy ulicy Mickiewicza.
Projekt uchwały krajobrazowej, która ma wprowadzić zasady, porządkujące umieszczanie reklam w przestrzeni miejskiej, został wyłożony do publicznego wglądu. Z jego treścią można się zapoznawać do 26 czerwca, a uwagi mieszkańców będą przyjmowane do 10 lipca. Projekt wprowadza w mieście sześć stref, w których określono rygorystyczne zasady umieszczania reklam i szyldów. Zgodnie z tarnowskim projektem uchwały, miasto zostało podzielone na 6 stref. Strefa A to Rynek, gdzie uchwała dopuszcza tylko umieszczanie szyldów, a parasole ogródków kawiarnianych muszą być w kolorze białym lub ecru. Każdy lokal może mieć tylko jeden stojak z menu, wykonany z metalu, drewna, szkła lub kamienia naturalnego, a a ich wysokość nie może przekraczać 1,25 metra. Strefa B, w której obowiązują podobne zasady, obejmuje ulicę Żydowską. W pozostałych czterech strefach zasady są mniej rygorystyczne, niemniej dokładnie określają warunki sytuowania szyldów i reklam, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów, z jakich mogą być wykonane. Jest też nakaz stosowania kolorystyki komponującej się z budynkiem i otoczeniem. Projekt uchwały przewiduje również zakaz umieszczania reklam na budynkach zabytkowych i ogrodzeniach, nie będzie można także stosować oświetlenia migającego lub pulsacyjnego. Bilbordy będą mogły być umieszczane wyłącznie w strefie F, a ich powierzchnia nie będzie mogła przekraczać 12 metrów kwadratowych. Projekt uchwały jest wyłożony do publicznego wglądu w Wydziale Infrastruktury Miejskiej przy ulicy Mickiewicza 6, w pokoju 213, w godzinach od 7.30 do 15.30. Uwagi do projektu składać na piśmie na adres wydziału lub przysyłać mailem: krajobraz@umt.tarnow.pl.