Zespół Szkół Ekonomiczno-Ogrodniczych w Tarnowie poszerza swoją ofertę i dostosowuje ją do współczesnych wymogów rynku pracy. Pomoże w tym projekt Branżowych Symulacji Biznesowych.
Zespół Szkół Ekonomiczno-Ogrodniczych przystąpił do projektu Branżowych Symulacji Biznesowych. Dzięki platformie edukacyjnej projektu, uczniowie ZSEO zyskają możliwość podejmowania realistycznych decyzji biznesowych podczas zarządzania wirtualną firmą, a lekcje przedsiębiorczości staną się jeszcze bardziej praktyczne.
– Współczesny rynek pracy jest niezwykle wymagający. Jako szkoła kształcąca młodzież na kierunkach technicznych jesteśmy zobligowani do ciągłej aktualizacji naszej oferty – mówi Robert Kozioł dyrektor ZSEO,. – Nadrzędnym zadaniem szkoły jest wyposażenie młodego człowieka w kompetencje, wiedzę oraz umiejętności, które pozwolą mu odnaleźć się w dorosłym życiu, także na etapie działalności zawodowej. Pomogą nam w tym symulacje – dodaje. Zanim jednak z oferty skorzystają uczniowie, nowe umiejętności zdobyli nauczyciele: Anna Jarosz–Januś, Andrzej Nicpoń i Krzysztof Malinowski. To oni, po przejściu dwuetapowego szkolenia, uzyskali certyfikaty umożliwiające prowadzenie określonego typu zajęć na dedykowanej platformie edukacyjnej. – Wirtualna przestrzeń zaproponowana przez autorów symulacji jest bardzo realistyczna. Program pozwoli naszym uczniom wcielić się w pracowników odpowiedzialnych między innymi za działalność biur podróży i firm rachunkowych. Będzie to niezwykle pomocne w kształceniu na kierunkach technika obsługi turystyki oraz technika ekonomii, jakie znajdują się w naszej ofercie – tłumaczy Andrzej Nicpoń.
Przystępując do projektu Branżowych Symulacji Biznesowych tarnowska szkoła potwierdziła wzmożoną aktywność na płaszczyźnie poszukiwań innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych, które następnie są proponowane młodzieży. Dzięki wdrożeniu programu, Zespół Szkół Ekonomiczno-Ogrodniczych dołączył również do grona Innowatorów Branżowej Przedsiębiorczości, do którego należą szkoły, uczelnie, instytucje oraz firmy z całej Polski.