Rozbudowa w dwóch wariantach

 W środę, 10 lutego, w Urzędzie Miasta Tarnowa została podpisana umowa na wykonanie dokumentacji związanej z rozbudową ulic Błonie i Ablewicza. Dwa warianty rozbudowy przygotuje tarnowska firma Via Projekt.

 

Tarnowska firma Via Projekt wygrała przetarg i wykona dokumentacje niezbędne dla realizacji dwóch ważnych zadań inwestycyjnych – rozbudowy ulic Błonie i Ablewicza. W tym rejonie, na skrzyżowaniu ulicy Błonie z Jana Pawła II, powstanie również kolejny, nowoczesny węzeł przesiadkowy. W środę, 10 lutego, w Urzędzie Miasta Tarnowa, dyrektor Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie Artur Michałek i szef Via Projekt Marcin Bera, przy udziale prezydenta Romana Ciepieli i wiceprezydenta Tadeusza Kwiatkowskiego, podpisali umowę w tej sprawie.
Koncepcja rozbudowy ulicy Błonie, poprzedzająca zasadnicze prace projektowe w ramach tego zadania, zostanie przygotowana w dwóch wariantach – wybór jednego z nich będzie uzależniony od rozwiązań, które zostaną zastosowane na skrzyżowaniu: Błonie-Spokojna-Nowodąbrowska oraz Błonie – Bora-Komorowskiego.
Droga ma być dwujezdniowa i zapewniać wygodne i bezpieczne połączenie z ulicą gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego. Przebudowane zostaną również tarcze skrzyżowań. Na ulicy Błonie przewidziano dodatkowe pasy ruchu, które ułatwią wykonanie manewrów skrętu, zjazdy, chodniki i ścieżki rowerowe oraz przebudowę zatok autobusowych.
Zaprojektowany zostanie również węzeł przesiadkowy u zbiegu ulic Błonie i Jana Pawła II. - Będą tam perony dla komunikacji miejskiej i prywatnej, a także zadaszone miejsca przeznaczone do obsługi podróżnych, miejsca postojowe dla autobusów, parkingi dla samochodów osobowych z myślą o osobach, które tutaj będą się przesiadały do komunikacji zbiorowej, jak również parking zwany popularnie kiss & ride – na krótki postój w celu podwiezienia lub odebrania pasażera – zapowiada prezydent Roman Ciepiela.
Projektant musi zaproponować także miejsca dla osób niepełnosprawnych i pod stacje ładowania samochodów elektrycznych. Węzeł uzupełnią: ciąg pieszy i rowerowy, zadaszona wiata rowerowa, samoobsługowa stacja napraw rowerów, punkty ładowania urządzeń mobilnych na każdym peronie oraz automatyczna toaleta. Cały węzeł zostanie objęty monitoringiem, będzie można korzystać z bezpłatnego dostępu do internetu, pojawią się biletomaty Małopolskiej Kolei Aglomeracyjnej i tablice pasażerskiej informacji przystankowej.
Nowe rozwiązania komunikacyjne przewiduje się w ciągu ulicy Ablewicza. Jej projekt ma założyć etapowanie realizacji inwestycji. Oprócz przebudowy drogi, która będzie poprowadzona śladem istniejącej trasy i wykonania nowego odcinka na jej przedłużeniu, przewiduje się zaprojektowanie dwóch tzw. sięgaczy w kierunku południowym – w celu przygotowania powiązań z drogami osiedlowymi. W efekcie zaprojektowany zostanie układ ulic jednojezdniowych, z bezpiecznymi chodnikami i wygodnymi ścieżkami rowerowymi. Na peronach zatok autobusowych zostaną zamontowane podświetlane wiaty i tablice dynamicznej informacji pasażerskiej. Na skrzyżowaniu Jana Pawła II i Ablewicza bezpieczeństwo ruchu zapewni sygnalizacja świetlna. Zakres prac uzupełni przebudowa sieci podziemnych, wykonanie oświetlenia ulicznego i nasadzenia zieleni.

10.02.2021
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |