Konsument ma prawo

 Każdy kupujący ma prawo do reklamacji wadliwego towaru lub usługi. Tyle teoria, w praktyce bywa różnie. Przy problemach zawsze można zwrócić się o pomoc do Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

 

Problem z odrzuconą reklamacją obuwia, sprzętu elektronicznego czy telefonu? Wątpliwej jakości usługi? Każdy kupujący może je reklamować, ale czasami jest to trudne. Zawsze wtedy można zwrócić się z prośbą o pomoc do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. W Tarnowie od października 2020 roku funkcję tę sprawuje Edyta Wawryka. Głównym zadaniem rzecznika jest udzielanie bezpłatnych porad i informacji prawnych w zakresie ochrony interesów konsumentów. Wsparcie polega również na pomocy w sporządzaniu pism, w tym pism procesowych (pozwy, sprzeciwy, odpowiedzi na wezwania sądu itp.) lub też wytaczaniu powództw na rzecz konsumentów. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, decyzje o charakterze procesowym należą wyłącznie do decyzji rzecznika. W tarnowskim Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów przy ulicy Nowej 4 znajduje się kącik malucha, dzięki któremu na wizytę można przyjść z dzieckiem. Poradnictwo odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30, a pomocy zasięgnąć można osobiście lub telefonicznie pod nr tel. 14 688 28 50. Można również korzystać z pośrednictwa poczty elektronicznej - rzecznik.konsumentow@umt.tarnow.pl.

 

26.03.2022
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |