Nowe linie autobusowe

 Wojewoda małopolski podpisał w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie umowę, dzięki której w Małopolsce, w ramach Funduszu Autobusowego, będzie funkcjonować 50 dodatkowych linii. Beneficjentem blisko 22 mln zł na ten cel jest samorząd województwa małopolskiego.

 

Wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar i wicemarszałek Łukasz Smółka podpisali w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie umowę na funkcjonowanie w Małopolsce 50 dodatkowych linii autobusowych, uruchomionych w ramach Funduszu Autobusowego.

- Mam nieskrywaną radość z tego, że te środki udało się pozyskać. Cały czas działamy na styku rządu i samorządu. Dobra współpraca i sprawne działania, ale – co chcę podkreślić – działania spójne i dobrze zaplanowane, są wyznacznikiem, za którym chcę podążać – mówi wojewoda małopolski.

Pozyskane prawie 22 mln zł to kolejne środki, które uzupełniają bilans naboru na ten rok. Wcześniejsze dofinansowanie dla 73 zadań pozwoliło na zawarcie umów umożliwiających uruchomienie 278 linii autobusowych.

Obecny wniosek województwa małopolskiego obejmuje 50 linii autobusowych. Ich łączna długość to prawie 1,7 tys. km, a wyznaczone trasy przebiegać będą przez obszar 78 gmin. - Najdłuższa z linii, które objęte są wnioskiem, ma długość 98 km. Przebiega ona na trasie Tarnów – Gorlice – Wysowa Zdrój. Obsługuje tym samym teren 11 gmin – mówi wojewoda.

 

Wykaz linii komunikacyjnych objętych wnioskiem:

Kraków - Myślenice – długość 38 km,

Wieliczka - Świątniki Górne – Myślenice - długość 36 km,

Bochnia - Nowy Wiśnicz – Limanowa - długość 42 km,

Bochnia – Szczurowa - długość 36 km,

Brzesko – Wietrzychowice - długość 49 km,

Wieliczka - Gdów – Łapanów - długość 29 km

Proszowice  - Nowe Brzesko – Podłęże - długość 38 km,

Wieliczka - Raciborsko – Dobczyce - długość 19 km,

Wieliczka - Dobczyce - Wiśniowa - Dobra – Limanowa - długość 63 km

Olkusz – Przeginia - długość 11 km,

Olkusz - Gorenice – Krzeszowice - długość 22 km,

Myślenice - Wiśniowa - Mszana Dolna - długość 39 km,

Myślenice - Wiśniowa - Mszana Dolna - Poręba Koninki - długość 49 km,

Olkusz - Trzyciąż - Skała – Kraków - długość 72 km,

Olkusz - Sułoszowa - Skała – Kraków - długość 46km,

Spytkowice - Czernichów – Kraków - długość 48 km,

Bukowina Tatrzańska - Zakopane – Chochołów – długość 39 km,

Wieliczka - Zakliczyn – Myślenice – długość 26 km,

Wieliczka - Dobczyce – Szczyrzyc – długość 43 km,

Wieliczka - Książnice – Siedlec długość 28 km,

Bochnia - Lipnica Murowana – Iwkowa – długość 46 km,

Nowy Sącz - Ochotnica - Nowy Targ – długość 73 km,

Nowy Sącz - Zakliczyn – Tarnów - długość 70 km,

Smolice - Zator - Łowiczki - Gierałtowice – Andrychów – długość 29 km,

Tarnów - Zbylitowska Góra - Tarnów Mościce – długość 13 km,

Tarnów - Gorlice - Wysowa Zdrój – długość 98 km,

Tarnów - Brzesko – Bochnia – długość 62 km,

Tarnów – Zawada – długość 8 km,

Tarnów – Łękawka – długość 13 km,

Tarnów - Zgłobice - Koszyce Małe – Tarnów – długość 25 km,

Tarnów - Koszyce Małe - Zgłobice – Tarnów- długość 25 km,

Tarnów – Świebodzin – długość 10 km,

Tarnów – Szczepanowice – długość 12 km,

Tarnów - Zgłobice Hotel Dunajec – Szczepanowice – długość 13 km,

Tarnów – Lichwin – długość 23 km,

Tarnów - Jodłówka Wałki – długość 17 km,

Tarnów - Jodłówka Wałki p. Szpic – długość 20 km,

Tarnów - Jodłówka Wałki p. Polmark – długość 18 km,

Tarnów - Jodłówka Wałki – długość 17 km,

Tarnów – Brzozówka – Zaczarnie – długość 16 km,

Tarnów - Śmigno - Lisia Góra - Kobierzyn – Łukowa – długość 25 km,

Tarnów - Lisia Góra - Nowe Żukowice - Nowa Jastrząbka – długość 26 km,

Proszowice - Nowe Brzesko - Igołomia - Kraków Czyżyny – długość 39 km,

Ryglice - Skrzyszów – Tarnów – długość 26 km,

Śmigno - Pawęzów – Tarnów – długość 15 km,

Nowy Targ – Jurgów – długość 26 km,

Kalwaria Zebrzydowska – Skawina – długość 22 km,

Baczyn - Liszki – Kraków – długość 32 km,

Proszowice  - Igołomia - Podłęże – Chobot – długość 49 km,

Olkusz - Przeginia – Kraków – długość 45 km.

 

01.03.2024
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |