W okresie przedwyborczym w kwestii banerów zdaje się panować wolna amerykanka. Dlatego Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie przypomina komitetom wyborczym o obowiązujących przepisach prawa i procedurach umieszczania banerów w pasach drogowych.
Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie przypomina komitetom wyborczym, że plakaty i banery wyborcze umieszczane w pasach drogowych podlegają określonym przepisom. Umieszczenie plakatu wyborczego w pasie drogowym wymaga uzyskania zezwoleń zarządcy drogi, które wydawane są w formie decyzji administracyjnej. Wnioski dostępne są w siedzibie ZDiK lub na stronie internetowej BiP:
Wniosek o zezwolenie na lokalizację reklamy
Wniosek o zezwolenie na umieszczenie reklamy
Wypełnione wnioski wraz z załącznikami należy złożyć do Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie, ul. Bernardyńska 24, 33-100 Tarnów.
Stawki opłat za każdy dzień zajęcia pasa drogowego przez reklamę oraz kary, za umieszczenie jej bez zgody zarządcy, można znaleźć tutaj.
Warto także pamiętać, że policja lub straż gminna jest obowiązana usuwać na koszt komitetów wyborczych plakaty i hasła wyborcze, których sposób umieszczenia może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo bezpieczeństwu mienia bądź bezpieczeństwu w ruchu drogowym.