„Zachowaj Trzeźwy Umysł”
Już po raz trzeci tarnowski samorząd włączył się w realizację ogólnopolskiej kampanii edukacyjno - profilaktycznej „Zachowaj Trzeźwy Umysł”. Kampania to realizowany od 10 lat projekt działań profilaktyki uzależnień. Najważniejszym jej celem jest promowanie konstruktywnych postaw zdrowego stylu życia oraz atrakcyjnych dla dzieci i młodzieży zachowań społecznych jako alternatywy zagrożeń - picia alkoholu, zażywania narkotyków oraz stosowania przemocy.
Kampania „Zachowaj Trzeźwy Umysł” to projekt długofalowych działań profilaktyki uzależnień, która jest realizowana od 2002 r. Jednym z jej najważniejszych celów jest promowanie konstruktywnych postaw zdrowego stylu życia oraz atrakcyjnych dla dzieci
i młodzieży zachowań społecznych jako alternatywy wielu zagrożeń , a w szczególności picia alkoholu, zażywania narkotyków oraz stosowania przemocy.
W bieżącym roku przypada dziesiąta edycja tej największej w Polsce akcji profilaktycznej dla młodzieży i dorosłych. Po raz trzeci włącza się do niej również tarnowski samorząd.
Za realizację akcji w placówkach oświatowych na terenie miasta Tarnowa odpowiedzialni będą wyznaczeni szkolni koordynatorzy.
W poprzednich edycjach udział wzięło sześć tarnowskich szkół: Szkoła Podstawowa Nr 1, Szkoła Podstawowa Nr 8, Szkoła Podstawowa Nr 15, Gimnazjum Nr 6, Gimnazjum Nr 7 oraz Zespół Szkół Sportowych.
W ramach akcji przeprowadzono konkursy plastyczne, literackie, fotograficzne, rozgrywki sportowe, happeningi oraz badania ankietowe o zachowaniach ryzykownych młodych ludzi. Do sprzedawców alkoholu na terenie Tarnowa trafiły apele przypominające o zakazie sprzedaży alkoholu nieletnim, w sklepach powieszono plakaty informujące o kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł”. Przeprowadzona także akcję wśród kierowców, którzy otrzymali ulotki na temat skutków prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. Rodzice uczestników kampanii dowiedzieli się, między innymi co to są dopalacze i dlaczego są groźne. Ponadto młodzież biorąca udział konkursach otrzymała nagrody rzeczowe w postaci gier komputerowych, zestawów do ping-ponga, koszulek i gadżetów z logo kampanii.
17.02.2010