Rejestracja bez zawieszania, wyniki badań szybciej dostępne, stabilne Wi-Fi w poczekalni. Pacjenci Mościckiego Centrum Medycznego już odczuwają efekty zakończonej właśnie modernizacji infrastruktury informatycznej. To ważny krok w stronę nowoczesnej medycyny codzienności.
Zakończona właśnie kompleksowa modernizacja infrastruktury IT w Mościckim Centrum Medycznym to projekt, którego nie widać na pierwszy rzut oka, jednak skutki już odczuwają zarówno pacjenci jak i zespół medyczny. - Podczas realizacji poszczególnych zadań postawiliśmy na: wydajność, niezawodność, bezpieczeństwo i wygodę – wylicza Filip Bianche, prezes MCM. Wymieniono i rozbudowano sieć oraz serwery, zoptymalizowano systemy administracyjne i medyczne, a przede wszystkim przygotowano grunt pod dalszy rozwój usług cyfrowych. Równolegle z modernizacją powstała też nowa, bezpieczna sieć Wi-Fi, dedykowana dla pacjentów. - Modernizacja umożliwiła nam dostosowanie środowiska technologicznego do współczesnych standardów. Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom zwiększyliśmy wydajność systemów, usprawniliśmy ich działanie i stworzyliśmy podstawę do wdrażania kolejnych e-usług” – wyjaśnia Jakub Koziara, specjalista ds. IT w MCM.
Dla Mościckiego Centrum Medycznego ta inwestycja to coś więcej niż techniczne unowocześnienie. To działanie wpisujące się w szerszy trend rosnącego znaczenia informatyzacji w systemie opieki zdrowotnej. Zmieniają się oczekiwania pacjentów - dziś chcą nie tylko sprawnej wizyty, ale też możliwości umawiania się online, odbioru wyników na kliknięcie, łatwego kontaktu z rejestracją i lekarzem. Bez nowoczesnej infrastruktury to niemożliwe. Rozbudowana sieć i wydajne serwery to też odpowiedź na wyzwania administracyjne. Dokumentacja medyczna, rozliczenia, zarządzanie personelem. Wszystko to dziś funkcjonuje w ramach zintegrowanych systemów. Teraz dzięki modernizacji można szybciej przetwarzać dane, zmniejszyć liczbę błędów i zwiększyć bezpieczeństwo informacji medycznej pacjenta. Wprowadzone zmiany przygotowują też placówkę na dalsze etapy cyfryzacji. Chodzi o rozwój e-rejestracji, e-konsultacje czy dostęp do e-dokumentacji.
Nowoczesne technologie nie zastąpią lekarzy i pielęgniarek, ale mogą im pomóc. Zamiast walczyć z niedziałającym systemem, personel MCM może teraz poświęcić więcej czasu dla pacjenta. Dobrze działająca infrastruktura to mniej nerwów, więcej uważności i więcej spokoju po obu stronach stetoskopu. Modernizacja sieci to inwestycja w zmianę jakościową. Na korytarzach placówki pacjenci już teraz mogą korzystać ze stabilnego internetu, a ich dane przesyłane są szybciej i bezpieczniej. Jeśli komfort pacjenta zaczyna się od stabilnego połączenia, to Mościckie Centrum Medyczne zostało podłączone do XXI wieku.