Mieszkańcy i goście o Tarnowie
Na przełomie grudnia i stycznia przeprowadzone zostały badania ankietowe dotyczące postrzegania kierunków rozwoju miasta Tarnowa. Badania te są jednym z etapów aktualizacji obecnej strategii miasta. Skierowane zostały zarówno do mieszkańców, jak i do osób odwiedzających Tarnów.
Wydział Strategii Urzędu Miasta Tarnowa opracował ankietę dla mieszkańców i odwiedzających miasto gości. Celem ankiety było zbadania kierunku rozwoju Tarnowa oraz zidentyfikowanie priorytetowych działań inwestycyjnych, najistotniejszych dla przyszłości Tarnowa, a także opinii na temat zmian, które zaszły w ostatnich latach.
Ankietę można było wypełnić w formie elektronicznej oraz papierowej.
83 % badanych to mieszkańcy Tarnowa, a pozostałe 17 % to goście odwiedzający miasto. Największą grupę ankietowanych stanowiły osoby młode w przedziale wiekowym
18-25 lat, natomiast najmniej ankietowanych stanowiła grupa powyżej 70 lat. Wśród wszystkich badanych ponad połowa deklarowała, że posiada wykształcenie wyższe.
Z przeprowadzonych badań wynika, że prawie 90 % ankietowanych deklarowała, iż wiąże przyszłość swoją i swoich bliskich z miastem Tarnów.
W ankiecie poddano pod ocenę respondentów 10 obszarów działań mających na celu postrzeganie jakości życia w mieście.
Ponad 91 % respondentów uważa, że miasto rozwinęło się w ostatnich latach Największym atutem Tarnowa wg. respondentów jest oferta edukacyjna – ponad 70% ankietowanych ocenia ją jako dobrą i bardzo dobrą. Bardzo pozytywnie ocenione zostały również działania w zakresie bezpieczeństwa i estetyki miasta. W opinii respondentów Tarnów posiada także zadowalającą ofertę kulturalną.
Do obszarów wymagających natychmiastowych działań zaliczono konieczność poprawy infrastruktury drogowej oraz opieki zdrowotnej. Ponadto respondenci zwrócili uwagę na konieczność prowadzenia działań w kierunku wzbogacenia oferty spędzania czasu wolnego oraz dalszej poprawy estetyki miasta. Wskazane są także działania mające na celu utworzenie nowych miejsc pracy.
16.03.2010