Języki obce mniej obce

15 grudnia przedstawiciel Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie odbierze certyfikat „European Language Label – Europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych” za projekt „Hippocampus Academy” zgłoszony do dziewiątej edycji konkursu dla nowatorskich inicjatyw w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych. Organizatorzy konkursu uznali, że działania tarnowskiej PWSZ w dziedzinie nauczania języków obcych są „oryginalne, nowatorskie i mające europejski wymiar oraz aktywizują społeczność lokalną”.

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji przyznała Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie certyfikat „European Language Label – Europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych” za projekt „Hippocampus Academy” zgłoszony do dziewiątej edycji konkursu dla nowatorskich inicjatyw w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych.
Organizatorzy konkursu uznali, że działania tarnowskiej PWSZ w dziedzinie nauczania języków obcych są „oryginalne, nowatorskie i mające europejski wymiar oraz aktywizują społeczność lokalną”.
Projekt „Hippocampus Academy”, który zdobył uznanie Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, jest opracowany przez zespół w składzie: Anna Stefanowicz-Kocoł, Renata Kozioł, Wanda Grabiec, Renata Cierpich, Sabina Nowak. Zainicjowany został w październiku 2009 roku, jako forma wspierania studentów filologii angielskiej o specjalności nauczycielskiej i tłumaczeniowej w celu lepszego przygotowania ich do pracy zawodowej.
Główna idea projektu opiera się na metodologii „learning by teaching", która zakłada, że studenci uczą się najlepiej poprzez nauczanie innych. Koordynatorem projektu jest mgr Sabina Nowak.
Studenci drugiego roku filologii angielskiej zachęceni zostali do prowadzenia zajęć w charakterze wolontariatu dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku założonego przez Fundację Kromka Chleba. Zorganizowano także spotkanie studentów pierwszego roku z uczniami szkół średnich przystępującymi do matury z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym, w celu przeprowadzenia próbnego egzaminu oraz podzielenia się doświadczeniami egzaminacyjnymi. Działania te pozwoliły studentom spróbować swoich sił w roli nauczyciela i egzaminatora, oraz umożliwiły aktywizację i integrację społeczności lokalnej z uczelnią.    
Kolejnym przedsięwzięciem realizowanym w ramach programu było tworzenie materiałów dydaktycznych. Miało ono na celu lepsze opanowanie przez studentów umiejętności językowych jako przygotowanie do pracy zawodowej. Zadaniem studentów było opracowanie słownika online oraz materiałów ćwiczeniowych w oparciu o wybrane przez nich artykuły o tematyce ekonomicznej i prawniczej,  w celu utworzenia bazy tekstów specjalistycznych jak również przygotowanie testów modułowych z zakresu gramatyki i słownictwa. Dodatkowo studenci pierwszego roku, w celu urozmaicenia i uatrakcyjnienia nauczania gramatyki, szukali problemów gramatycznych w piosenkach anglojęzycznych, a następnie układali testy, które posłużyć miały jako atrakcyjny materiał dydaktyczny. Uznanie komisji konkursowej wzbudził fakt, że metody i materiały edukacyjne stosowane w trakcie realizacji projektu są wykorzystywane w sposób twórczy, z wykorzystaniem elementów e-learningowych, aby motywować do uczenia się języków obcych.
Uroczyste wręczenie prestiżowego certyfikatu „European Language Label – Europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych” odbędzie się 15 grudnia w Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej.
27.10.2010
Twój komentarz:
Ankieta
Czy jesteś za przywróceniem handlu w niedziele?
| | | |