Urzędnicy wizytówką urzędu

Pracownicy Urzędu Miejskiego w Żabnie biorą udział w programie szkoleniowym, którego celem jest podniesienie jakości i efektywności świadczonych przez nich usług. Szkolenia są rezultatem uczestnictwa w projekcie „Kompetentny i efektywny urzędnik wizytówką urzędu”.

Pięć jednostek samorządowych podjęło wyzwanie doskonalenia kadr przy pomocy programu „Kompetentny i efektywny urzędnik”. Obok gminy Żabno swój akces w projekcie zgłosiły Urzędy z Tuchowa, Olkusza, Niepołomic, a także ze starostwa powiatowego w Krakowie. Każda z gmin na bazie analizy zapotrzebowań otrzymała propozycję szkoleń dostosowanych do własnych potrzeb. Dodatkowym atutem projektu będzie możliwość konsultacji doświadczeń podczas wspólnych szkoleń wszystkich beneficjentów.
Zajęcia opierać się będą na trzech modułach tematycznych: państwo prawa, skuteczność i efektywność, partycypacja i przejrzystość.
Harmonogram dla Urzędu Miejskiego w Żabnie przewiduje cykl szkoleń do połowy 2013 roku. W tym czasie opracowane i wdrożone zostaną procedury podnoszące jakość i efektywność świadczonych usług, usprawniona zostanie procedura konsultacji społecznych, wdrożone zostaną zasady przejrzystości urzędu poprzez publikowanie danych w Biuletynie Informacji Publicznej, zaktualizowany i zmodyfikowany będzie roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi, opracowany zostanie również wieloletni plan i zasady współpracy stowarzyszeń w realizacji zadań publicznych. Dodatkowo przyjęty zostanie kodeks etyczny pracowników urzędu. - W trakcie realizacji projektu przeszkoleni zostaną wszyscy pracownicy naszego magistratu – mówi Teresa Czosnyka, koordynująca projekt w Urzędzie Miejskim w Żabnie. – Przedmioty szkolenia zostały dobrane w taki sposób, abyśmy podnieśli poziom świadczonych usług, a jednocześnie zadbano o to, aby podczas szkoleń urząd nadal efektywnie pracował. W przeciągu tych trzydziestu miesięcy urzędnicy dodatkowo będą mieli możliwość skonfrontowania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie prawa administracyjnego, instrukcji kancelaryjnej, sprawozdawczości budżetowej, zamówień publicznych, czy też ochrony danych osobowych.
Projekt oficjalnie zainaugurowano pierwszym spotkaniem wszystkich beneficjentów na konferencji w Krakowie. Tutaj, obok wprowadzenia w działania projektowe, odbyły się pierwsze wykłady z zakresu kontroli zarządczej, czy też konsultacji z pracownikiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
25.03.2011
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |