Ograniczać uciążliwości transportowe

 14 kwietnia w Urzędzie Gminy w Borzęcinie odbyło się spotkanie przedsiębiorców prowadzących na terenie gminy Borzęcin działalność w zakresie eksploatacji kruszyw i zamierzających inwestować w branży okołobudowlanej. Spotkanie dotyczyło rozwiązania problemów komunikacyjnych i ustalenia zasad korzystania z dróg gminnych i powiatowych w związku z transportem ciężkim.

 

Przedsiębiorcy i samorządowcy z gminy Borzęcin i powiatu brzeskiego spotkali się w Urzędzie Gminy, by rozmawiać o rozwiązaniu problemów komunikacyjnych związanych z transportem kruszyw przez teren gminy. W spotkaniu, oprócz przedsiębiorców z południowej części gminy (Bielcza, Waryś, Borzęcin – Borek, Przyborów), wziął udział Andrzej Potępa, starosta brzeski, Grzegorz Wołczyński, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Brzesku oraz Zbigniew Matuła, Nadleśniczy Nadleśnictwa Dąbrowa Tarnowska. - Ustaliliśmy podjęcie działań w zakresie budowy nowych dróg służących transportowi o wysokim tonażu. Ze strefy przemysłowej w Borzęcinie – Borku, kopalni kruszyw Georyt, betoniarni i otaczarni BUD – DRÓG w kierunku drogi wojewódzkiej 768, wzdłuż lasu Łachmaniec, z włączeniem bezpośrednio do drogi wojewódzkiej, a tym samym wyłączeniem transportu materiałów drogami powiatowymi i przez zwartą zabudowę Przyborowa oraz drugą trasę do drogi krajowej nr 4 z przejściem skrzyżowaniem przez drogę Brzesko – Przyborów – Borzęcin, poprowadzoną terenami w części gminy, w części Centrali Nasiennej z włączeniem do drogi Wokowice – Bielcza i drogi Zaborów – Wola Dębińska – mówi Janusz Kwaśniak, Wójt Gminy Borzęcin. – To rozwiązanie pozwala na odciążenie znajdujących się w złym stanie technicznym dróg powiatowych, ominięcie w zakresie transportu zwartej zabudowy Przyborowa i Borzęcina i skanalizowanie transportu w jednej drodze powiatowej, która już temu transportowi służy. Dzięki temu unikniemy dewastacji innych dróg, a koszty odbudowy będą niższe, bo ograniczą się tylko do tej jednej drogi.

Przedsiębiorcy zobowiązali się pozyskać zgodę właścicieli gruntów na budowę nowych dróg, jak również pokryć koszty związane z jej budową.

Omówiono również kwestie związane z odbudową drogi Waryś – Bielcza – Wola Dębińska, jak również koniecznością partycypacji w utrzymaniu i remontach tej drogi przez podmioty z niej korzystające. Starosta Andrzej Potępa omówił sprawy związane z odbudową drogi przez budowniczego autostrady, z którym powiat ma podpisaną umowę. Firma ma trzy miesiące na zrealizowanie prac. Jeżeli tego nie zrobi, powiat wystąpi na drogę sądową celem egzekucji zapisów umowy. - Drogi powiatowe powstały w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, są słabe konstrukcyjnie i nieprzystosowane do przenoszenia tak dużych obciążeń. Ruch pojazdów budowy autostrady oraz transportu kruszyw z kopalni zlokalizowanych na terenie gminy Borzęcin, spowodował bardzo duże zniszczenia. Drogi na niektórych odcinkach są wręcz nieprzejezdne – mówi Andrzej Potępa. - Starałem się zaproponować przedsiębiorcom współpracę i współfinansowanie odbudowy tych dróg oraz wyznaczenie szlaku dla transportu ciężkiego w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć jego uciążliwość dla mieszkańców.

Kolejne spotkanie w tej sprawie, mające na celu omówienie szczegółów, odbędzie się po wyjaśnieniu kwestii odbudowy drogi Waryś – Bielcza – Wola Dębińska przez byłego budowniczego autostrady - firmę NDI S.A.

15.04.2011
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |