W maju rozpoczną się prace przy modernizacji linii kolejowej na odcinku Bochnia – Biadoliny. Termin ich zakończenia przewidywany jest na grudzień 2014 roku. Koszt modernizacji wyniesie ponad 500 milionów złotych. Przebudowane zostaną także przystanki kolejowe w Rzezawie, Jasieniu Brzeskim i Sterkowcu oraz stacje w Brzesku i Biadolinach.
W maju rozpocznie się modernizacja odcinka linii kolejowej Bochnia – Biadoliny. Zakres prac obejmuje między innymi: modernizację układu torowego na długości 22,3 km, przebudowę układów torowych na stacjach Brzesko i Biadoliny, przebudowę trzech przystanków osobowych – w Rzezawie, Jasieniu Brzeskim i Sterkowcu, przebudowę 10 wiaduktów kolejowych i jednego drogowego, sześciu mostów oraz 53 przepustów, budowę dwóch przejść podziemnych dla pieszych, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji, całkowitą wymianę sieci trakcyjnej w torach stacyjnych i szlakowych oraz budowę 16,4 km ekranów akustycznych.
W ramach modernizacji linii kolejowej dotychczasowa stacja w Biadolinach zostanie przekształcona w przystanek kolejowy bez bocznic.
Wybudowane zostaną dwa perony zewnętrzne - jeden w kierunku Tarnowa, drugi w kierunku Krakowa - w wyniku czego zlikwidowany zostanie peron środkowy. W pobliżu budynku stacyjnego wybudowane zostanie przejście podziemne dla pieszych, z którego będą przejścia na perony, a dotychczasowa kładka naziemna zostanie wyburzona. - Pierwotnie negatywnie zaopiniowałem koncepcję przebudowy linii kolejowej w miejscowości Biadoliny, gdyż nie uwzględniała interesów mieszkańców wsi Bielcza i gminy Borzęcin w zakresie korzystania z przystanku kolejowego. Nasze uwagi dotyczyły szczególnie koniecznej budowy chodników i dróg od strony Bielczy. W trakcie rozmów osiągnięto jednak konsensus, w wyniku którego od drogi gminnej Bielcza – Biadoliny, wzdłuż torów aż do stacji transformatorowej będzie wybudowana droga wraz ze zjazdami na posesje i działki. Wybudowany zostanie również chodnik o szerokości 2,50 metra, na odcinku począwszy od wspomnianej drogi do przejścia podziemnego – mówi wójt Borzęcina Janusz Kwaśniak. - Gmina wystąpiła również z propozycją budowy parkingu na gruncie stanowiącym własność kolei, zaproponowaliśmy partycypację w kosztach przedsięwzięcia po połowie ze strony gminy i PKP.