Janusz Korwin-Mikke w Tarnowie

 W najbliższą sobotę 30 kwietnia o godzinie 12.00 w Sali Lustrzanej w Tarnowie odbędzie się spotkanie z publicystą i politykiem, prezesem partii Unia Polityki Realnej-Wolność i Praworządność - Januszem Korwin-Mikkem.

 

Na spotkanie z Januszem Korwin-Mikkem zapraszają tarnowski oddział Stowarzyszenia KoLiber oraz UPR-WIP. Spotkanie odbędzie się 30 kwietnia o 12.00 w Sali Lustrzanej w Tarnowie, a tematem wykładu znanego polityka i publicysty będzie „Alternatywa dla Polski". W programie przewidziana jest także otwarta dyskusja z uczestnikami spotkania. Organizatorzy planują również krótki marsz w kierunku Rynku dla wszystkich chcących zamanifestować poparcie dla idei wolnego rynku i samodecydowania o sobie. Pochód ma się odbyć bezpośrednio po spotkaniu i zakończy się przemówieniem Janusza Korwin-Mikkego.

27.04.2011
Komentarze:
hitrus: 27.04.2011
Nowa edycja starego programu folklorystycznego \"Z Kolbergiem po kraju\" ?
gość: 28.04.2011
Raczej inauguracja cyklu kabaretowego.
fff: 28.04.2011
Się lubi 3/4 do Państwa płacić to i kabaretem się to nazywa...W końcu tyle lat prania mózgów robi swoje...
hitrus: 28.04.2011
Masz rację \"fff\" tak wypranego mózgu jak Twój trudno spotkać.
Sceptyk: 28.04.2011
Nie jestem zwolennikiem pana Mikke ale w sprawach gospodarczych ma sporo racji. Gdyby tylko nie pajacował tak często mój głos by miał. A tak pozostaje mi nie głosować i czekać na jakieś konkretne liberalne ugrupowanie, które wreszcie obniży podatki (oddawanie państwu 50% pieniędzy mi się nie uśmiecha) ograniczy biurokrację i ułatwi życie zwykłym obywatelom.
fff: 28.04.2011
Skoro uważasz, że ktoś kto nie chce oddawać 3/4 pensji do państwa ma wyprany mózg to i tak ma to marne znaczenie... Sceptyk: 40-50% to ty na starcie oddajesz, później VAT,AKCYZA i inne podatki, koszty koncesji, oplat i regulacji dla firm to w sumie wyjdzie, że robiąc z reszty pensji zakupy wydajesz 75% pensji do państwa ... ;)
Sceptyk: 28.04.2011
@fff I właśnie tutaj z tymi 3/4 trochę przesadzają bo sumarycznie wychodzi jakieś 50-55%. Wiem bo sam przeliczyłem dla moich zarobków (w okolicach średniej krajowej) z uwzględnieniem właśnie VATu, akcyzy i innych podatków. I to się nawet zgadza z dniem wolności podatkowej który przypada na przełomie czerwca i lipca.
fff: 28.04.2011
Myślę jednak, że przeciętnie to jest więcej...tzn. wiesz, kilka lat temu na starcie ci brali z pensji 45,5% a teraz biorą Ci na starcie niecałe 40%. Oczywiście brałeś pod uwagę także składki pracodawcy a nie tylko pensje brutto nie ?:) Dużo też zależy czy i ile tankujesz, czy i ile palisz i czy i ile pijesz %... Paliwo np. to 60% podatki. Do tego różne koszty prawne podatkowe i urzędowe, koncesji, regulacji itp firmy przenoszą na ceny towarów więc to też trzeba brać pod uwagę. Także myślę, że 60% spokojnie.
Sceptyk: 28.04.2011
Wszystko o czym piszesz uwzględniłem. Łącznie ze strukturą moich miesięcznych wydatków (ile wydaję na towary obłożone stawką 8% ile 23% etc). Oczywiście uwzględniłem też ulgi podatkowe. Wychodzi jakieś 50-55%
fffff: 28.04.2011
A ulgi podatkowe - oczywiście nie brałem pod uwagę. Tylko, że ulgi są zwracane później, tak jak zwracana Ci jest kasa w postaci żałosnej służby zdrowia czy słabej edukacji...A tu chodzi o to ile po prostu w sumie oddajesz z jednej pensji do państwa. Chodź oczywiście ulgi to trochę inna sprawa. A z ciekawości mogę wiedziec ile % Ci wyjdzie nie biorąc pod uwagę ulg ?
Gocha: 28.04.2011
Biorąc pod uwagę nasze nędzne pobory to nawet gdyby państwo zrezygnowało ze wszystkich pobieranych od nas danin to i tak nie na wiele moglibyśmy sobie pozwolić.
Sceptyk: 28.04.2011
Gocha Niezupełnie. Skoro oddajesz państwu około 50% pieniędzy (bezpośrednio o pośrednio) to siła nabywcza obecnej pensji minimalnej (1386 zł) odpowiadała by temu co mogła byś obecnie kupić za 2772 złote brutto. Więc różnica jest znacząca. Oczywiście nawet JKM nie zlikwiduje całkowicie podatków (to nierealne). Dodatkowo, przy redukcji podatków do rozsądnej wartości 10-15% nie było by \"darmowej służby zdrowia\" i szkolnictwa ale i tak z nadwyżki wystarczyło by aby sobie opłacić ubezpieczenie zdrowotne i szkołę dla dzieciaka a i jeszcze trochę by zostało. No i o pracę było by łatwiej bo nie byłą by ona tak opodatkowana jak obecnie i bardziej opłacałoby się zatrudniać ludzi. (Obecnie jak chcesz zatrudnić kogoś kto na rękę dostanie 1000 zł to jako pracodawca musisz wyłożyć jakieś 1700 zł)
Sceptyk: 28.04.2011
@fff Nie liczyłem bez ulg, teraz nie chce mi się powtarzać obliczeń. Ale rzeczywista stopa opodatkowania pokrywa się właśnie z dniem wolności podatkowej i jest to jakieś 50-55%. Najłatwiej obliczyć to sumując budżet państwa plus budżet NFZ i ZUSu (da to całość kwoty jaką dysponuje państwo) i porównać z PKB kraju. Jeżeli tak zrobimy otrzymujemy właśnie wysokość podatków rzędu 50% - i tak też obliczany jest wspomniany dzień wolności podatkowej. W tym roku z tego co pamiętam przypadnie gdzieś 4 lipca. Oznacza to, że całość zarobków jakie uzyskaliśmy od 1 stycznia do 4 lipca trafi w tym roku właśnie w ręce państwa ;)
fly: 29.04.2011
No tak uśredniając całe podatki w gospodarce wyjdzie mniej niż obliczając opodatkowanie umowy o pracę....Ale jest to i tak absurdalna część... Aha i co do tej kwoty bo obniżce podatków...wiadomo, że dwukrotnie nie wzrośnie ale za to weźmy pod uwagę, że ceny towarów będą spadać a więc siła nabywcza dosć gwałtownie na początku może wzrastać...
Gocha: 03.05.2011
Mylisz się fly. Sprzedający nie będą radykalnie obniżać cen, szczególnie jeśli dotyczyć to będzie tzw. artykułów pierwszej potrzeby na które i tak znajdą nabywców.
mati: 04.05.2011
Jak nie obniza cen to otworzy sie 100 nowych sklepow sprzedajacych te towary taniej , proste , a co do % podatkow to mowicie o samym wynagrodzeniu to zostaje wam ok te 40% pojedziecie na stacje i macie 2/3 podatki kupicie chleb w ktorym 2/3 to pdoatki itd itd wszedzie sa podatki kupicie mleko to hurtownik placi , wlasciciel krowy placi sprzedajacy placi + marza i macie 2/3 podatkow lacznie niezalezne centrum A.Smitha wyliczylo ze oddajemy 88% naszych dochodow ,przypo,mne ze w starozytnym Rzymie niewolnik oddawal 90% ale za te 90% to musieli go utrzymac i wyzywic a my musimy to robic sami ! , sorry za bledy ale pisalem na szybko pozdro !
Gocha: 04.05.2011
To tylko teoria \"mati. Nie otworzy się 100 nowych sklepów bo gdzie? Chodzi mi o lokale.Centrum im. A Smita tylko liczy i miesza ludziom w głowach. Podaj przykłady działań tego centrum które doprowadziły do choćby minimalnej poprawy sytuacji obywateli RP.
mat: 05.05.2011
Nie wiesz na jakichz asadach dziala wolny rynek ? To jest elementarz ekonomii i nie bede o tym dyskutowal.Socjalisci maja swoją pseudo ekonomie jak wiadomo i zaden argument do takich ludzi nie trafia.A to c.A.S ma jakas wladze ustawodawcza ? Nie wiedzialem !
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |