Gospodarze gmin przez które przebiegać będzie trasa Busko-Nowy Korczyn-Tarnów-Barwinek podpisali porozumienie dotyczące współpracy przy opracowywaniu koncepcji przestrzennej drogi. Wszystkie gminy zainteresowane są szybką realizacja inwestycji, a Urząd Marszałkowski planuje w najbliższym czasie zlecić opracowanie jej koncepcji w różnych wariantach, a przede wszystkim oszacowanie kosztów.
Na szczeblu krajowym została opracowana Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju do roku 2030. Równocześnie trwają prace nad projektem Strategii Rozwoju Transportu. Ponieważ proponowana sieć połączeń drogowych i kolejowych w tych dokumentach nie zawsze jest spójna, w poszczególnych województwach odbywają się spotkania konsultacyjne z samorządami.
Zarząd Województwa Małopolskiego wspólnie z 25 samorządami powiatowymi i gminnymi z Małopolski postanowił zgłosić również swoje uwagi. 27 maja w Tarnowie wicemarszałek Roman Ciepiela spotkał się z szefami lokalnych samorządów, by uzgodnić przestrzenną koncepcję drogi na odcinku Busko-Nowy Korczyn-Tarnów-Barwinek. Gospodarze gmin, przez które przebiegać będzie trasa, podpisali porozumienie o współpracy.
Droga to jeden z ważniejszych elementów układu transportowego w regionie. Częściowo ma być powiązana z dotychczasowym układem komunikacyjnym, a jej koncepcja po odpowiednich konsultacjach znajdzie się w nowym planie zagospodarowania przestrzennego województwa. Jak zapewnił Roman Ciepiela, Urząd Marszałkowski planuje zlecić w najbliższym czasie opracowanie koncepcji tej inwestycji, określającej jej koszty, warianty przebiegu trasy i powiązania z drogami ponadlokalnymi.
W imieniu Gminy Dąbrowa Tarnowska porozumienie intencyjne podpisał burmistrz Stanisław Początek, a w imieniu Powiatu Dąbrowskiego - starosta Tadeusz Kwiatkowski i wicestarosta Robert Pantera.
Na tym samym spotkaniu Roman Ciepiela podpisał z wójtem gminy Wierzchosławice umowę pod przygotowanie projektu obwodnicy dla Wierzchosławic. Na budowę obwodnicy gmina otrzymała w sumie 1,5 mln złotych. Nowa droga łączyć się będzie z obwodnicą Wojnicza, co w przyszłości ma umożliwić stworzenie zachodniego obejścia dla Tarnowa. Budowa obwodnicy Wierzchosławic ma być realizowana w dwóch etapach. Najpierw zostanie przygotowany projekt budowlany i uzgodnione zostaną warianty przebiegu trasy. Gmina jako inwestor zajmie się dodatkowo wykupem gruntów potrzebnych do zrealizowania przedsięwzięcia. Po uzyskaniu decyzji środowiskowych ruszy budowa drogi na odcinku z Wierzchosławic do Łętowic.