Zmodernizowane lokomotywy "Koltaru”

 PTK „Koltar” ma już pierwszą kompleksowo zmodernizowaną lokomotywę spalinową TEM2-017. Wkrótce po gruntownych modernizacjach odebrane zostaną dalsze dwie lokomotywy z tej serii oraz dwie lokomotywy serii SM42. Modernizacja taboru oraz planowany zakup nowych lokomotyw jest elementem strategii rozwoju „Koltaru” – spółki należącej do Grupy Azoty Tarnów.

 

Lokomotywa TEM2-017, własność tarnowskiej firmy „Koltar”, przeszła naprawę główną i modernizację w bydgoskich zakładach PESY. Kosztowało to 800 tysięcy złotych. Odebrana została przed kilkoma dniami. – Lokomotywa wróciła nie tylko unowocześniona, ale także w nowych barwach „Koltaru” – mówi Piotr Golemo, prezes zarządu spółki. - W obecnym roku w bydgoskich zakładach planowana jest modernizacja jeszcze dwóch lokomotyw tego typu.

Koltar” rozstrzygnął również przetarg na gruntowną modernizację dwóch kolejnych lokomotyw. Do fabryki w Nowym Sączu pierwsza z lokomotyw pojedzie jeszcze w czerwcu. Szereg zmian wykonanych podczas modernizacji pozwoli na eksploatację praktycznie nowej lokomotywy z nowoczesnym i ekonomicznym silnikiem przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym. – Na tę modernizację uzyskaliśmy 70-procentową preferencyjną pożyczkę z możliwością umorzenia 30 procent jej wysokości z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – mówi prezes Golemo. Krakowski WFOŚiGW przyznał dofinansowanie w związku z faktem, iż po modernizacji lokomotywa będzie miała nowoczesny silnik spalinowy spełniający europejskie normy emisji spalin. W porównaniu do obecnie eksploatowanych silników poziom emisji spalin będzie o wiele niższy.

Modernizacja taboru wiąże się z planami rozwoju spółki. „Koltar” zamierza zasadniczo rozwinąć przewozy licencjonowane dla Grupy Azoty Tarnów oraz odbiorców zewnętrznych. A to wymaga zarówno nowoczesnych lokomotyw i wagonów, jak i dostosowania do parametrów obowiązujących na PKP PLK S.A.

27.06.2011
Twój komentarz:
Ankieta
Czy wiesz, na kogo oddasz głos w drugiej turze wyborów?
| | | |