Urząd Miasta Tarnowa odpowiedział na list posła Michała Wojtkiewicza w sprawie planowanej restrukturyzacji Tarnowskiego Zarządu Dróg Miejskich. Prezydent Ryszard Ścigała zapozna się z treścią listu posła po powrocie z urlopu. Wczoraj publikowaliśmy list Michała Wojtkiewicza, dziś stanowisko drugiej strony wyrażone przez Zdzisława Musiała, dyrektora TZDM.
Powodem likwidacji działu wykonawstwa są wysokie koszty utrzymania bazy oraz wysokie stawki tzw. roboczo-godziny. W przypadku utrzymania działu wykonawstwa wystąpiłaby ponadto konieczność zakupu dodatkowego sprzętu, co wiązałoby się z wydatkiem kilku, może nawet kilkunastu milionów złotych. Idea jest taka, by po likwidacji działu wykonawstwa, bieżące utrzymanie miasta zlecić firmom zewnętrznym wyłonionym w drodze postępowania przetargowego. Pracownikom zaproponowaliśmy rozpoczęcie działalności gospodarczej z wydzierżawieniem na preferencyjnych warunkach części bazy i całego sprzętu do robót drogowych. Mogliby prowadzić działalność gospodarczą o takim samym profilu, jak dział wykonawstwa TZDM. Jeśli pracownicy nie zdecydują się na ten krok, to część z nich znajdzie zatrudnienie w Zakładzie Składowania Odpadów Komunalnych – mówi Zdzisław Musiał, dyrektor Tarnowskiego Zarządu Dróg Miejskich.
Prezydent z treścią listu posła Wojtkiewicza zapozna się zaraz po powrocie z kończącego się urlopu.