12 lipca w Szczucinie podpisano umowę na realizację projektu „Demontaż i bezpieczne składowanie wyrobów zawierających azbest z obszaru województwa małopolskiego”. W programie bierze udział 40 gmin, a wartość realizowanego zadania to ponad 42 miliony złotych.
W Muzeum Drogownictwa w Szczucinie podpisana została 12 lipca umowa w sprawie realizacji projektu „Demontaż i bezpieczne składowanie wyrobów zawierających azbest z obszaru województwa małopolskiego”.
Podpisanie umowy na realizacje projektu, w którym uczestniczy 40 gmin było zwieńczeniem kilkuletnich starań samorządów o pozyskanie funduszy zewnętrznych na ten cel. Podpisy pod umową złożyli Jan Sipior, Burmistrz Szczucina i Mariusz Kasprzyk, dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Władzy Wdrażającej Programy Europejskie.
Projekt będzie realizowany w latach 2012 – 2016, a wartość zadania wyniesie 42,2 mln złotych.
W podpisaniu umowy, obok przedstawicieli samorządów uczestniczyli m.in. wojewoda Jerzy Miller, przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Biura Współpracy Polsko-Szwajcarskiej oraz Marszałka Województwa Małopolskiego.