Echa powodzi

 Gmina Borzęcin wyjątkowo intensywnie naprawia zniszczenia, których dokonała powódź w 2010 roku. O skali tych zniszczeń świadczy fakt, że mimo inwestycji prowadzonych nieprzerwanie od dwóch lat, do realizacji pozostało jeszcze około 20 procent zadań ujętych w protokole szkód popowodziowych. Na terenie gminy właśnie ukończono odbudowę kolejnego odcinka drogi.

 

Blisko 180 tysięcy złotych kosztowały prace związane z odbudową popowodziową kolejnych dróg i przepustów na terenie gminy Borzęcin.

Droga „Biedacz” – „Grądy” w Bielczy i przepusty w ciągu drogi „Nawsie” w Przyborowie to kolejne ze zniszczonych na terenie gminy dróg, które doczekały się modernizacji i odbudowy po powodzi 2010 roku.

W ramach prowadzonych prac odbudowano przepust, wykonano nową nawierzchnię bitumiczną i utwardzono pobocza na 630 - metrowym odcinku drogi „Biedacz” - „Grądy” oraz wykonano przepusty w drodze „Nawsie" w Przyborowie, gdzie odmulono również rowy i wykonano nawierzchnię drogi wraz z poboczami na odcinku 50 metrów. Wszystkie prace zostały wykonane przed umownym terminem, określonym na 15 listopada.

Jak zapowiada wójt Janusz Kwaśniak, nie są to ostatnie prace realizowane w bieżącym roku w zakresie popowodziowej odbudowy. - Przed kilkoma dniami otrzymaliśmy kolejną promesę na realizację odbudowy drogi Łęki - Zastawie III w kwocie 140 tysięcy złotych. Dzięki niej odbudujemy drogę i położymy nową nawierzchnię bitumiczną na odcinku 560 metrów.

W 2010 roku gmina Borzęcin na tyle mocno ucierpiała podczas powodzi, że mimo intensywnej odbudowy, prowadzonej w gminie w ostatnich dwóch latach, do realizacji pozostaje wciąż jeszcze 20 procent zadań ujętych w wojewódzkim protokole szkód popowodziowych. Wójt Kwaśniak zapewnia, że dalsze prace będą prowadzone w 2013 roku.

07.11.2012
Komentarze:
Jorge: 18.11.2012
Przykro, że komentujący nie spzwrdaił dogłębnie dlaczego roboty trwały 4 miesiące?Dlatego wyjaśniam to co mf3wił Pan Starosta ,a nie jest zawarte w materiale z powodu ograniczonego czasu relacji.1. Roboty były wykonywane w II etapach I etap od maja do sierpnia obejmował roboty ziemne i wykonanie podbudowy, II etap wykonanie nawierzchni asfaltowej ( w dniach od 7 do 9 września);2. Przeprowadzone zostały dwa przetargi z racji niższej ceny najkorzystniejszej oferty od ceny kosztorysu inwestorskiego co wynika z dużej konkurencyjności;3. Roboty realizowały dwie odrębne i niezależne od siebie firmy drogowe, każda z nich swf3j etap ( I i II).Jeżeli chociaż trochę przybliżyłem specyfikę zaistniałej sytuacji komentującemu dlaczego 4 miesiące 2 km to dobrze , jeżeli nie niech tak zostanie.
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |