Z zapowiadanego wcześniej nowoczesnego, wygodnego i skutecznego telefonicznego systemu powiadamia będą mogli korzystać wszyscy mieszkańcy Gminy Dębno, którzy zarejestrują się w telefonicznej bazie mieszkańców.
Zgodnie z zapowiedziami gmina Dębno wybrała operatora, który świadczyć będzie usługę telefonicznego systemu powiadamiania, a w najbliższych dniach będzie można zarejestrować się w systemie i przekonać się jak działa nowy system. - Aby korzystać z systemu wystarczy zarejestrować swój numer telefonu stacjonarnego lub komórkowego. Można to zrobić telefonicznie lub przez Internet – mówi Marian Kurek, Sekretarz Gminy.
Bezpłatnie, drogą telefoniczną w formie komunikatu sms lub wiadomości głosowej mieszkańcy otrzymywać będą ostrzeżenia o potencjalnych zagrożeniach (powodzie, burze, skażenie wód, śnieżyce itp.), a także inne informacje dotyczące gminy takich jak np. nowe uregulowania prawne, obowiązki mieszkańców. Tą sama drogą będzie można otrzymywać także informacje o wydarzeniach kulturalnych, sportowych i innych imprezach organizowanych na ternie gminy. W ten sam sposób będzie się można dowiedzieć także m.in. o bezpłatnych badaniach profilaktycznych czy przerwach w dostawie prądu lub wody. Niektórzy mieszkańcy telefonicznie będą pytani o zgodę na rejestrację w Telefonicznej Bazie Mieszkańców, inni będą mogli sami zarejestrować się dzwoniąc na numery telefonów udostępnionych na plakatach informacyjnych rozwieszonych na terenie gminy lub poprzez formularz znajdujący się na stronie internetowej www.alcetel.pl/debno
Władze gminy zdecydowały się na wprowadzenie systemu chcąc usprawnić komunikację z mieszkańcami. Wybrano system, który gwarantuje dużą skuteczność, ponieważ obejmuje także telefony stacjonarne dając tym samym możliwość odsłuchania wiadomości również starszym osobom, nie zawsze korzystającym z telefonów komórkowych. Ponadto w przypadku nieodebrania połączenia zawsze istnieje możliwość oddzwonienia i odsłuchania komunikatu. Dodatkowo wysyłane komunikaty są na bieżąco raportowane, więc dokładnie wiadomo ile osób odebrało komunikat, a ile nie.
Otrzymywane komunikaty będą całkowicie bezpłatne, jedyny koszt jaki poniesie mieszkaniec to koszt wykonanie połączenia lub wysłania wiadomości SMS w celu rejestracji.