Uzgodniona została wstępnie trasa przebiegu nowej drogi, łączącej wierzchosławicki węzeł autostrady z Mościcami, a także lokalizacja nowego mostu w Ostrowie. Szczegóły inwestycji, w realizację której oprócz tarnowskiego starostwa włączy się samorząd województwa, Tarnów i gminy Wierzchosławice, znane mają być pod koniec tego roku.
W Starostwie Powiatowym w Tarnowie odbyło się spotkanie starosty Romana Łucarza, wicemarszałka Romana Ciepieli, dyrektora Centrum Rozwoju Miasta Tarnowa Krzysztof Madeja i wójta Wierzchosławic Wiesława Rajskiego, podczas którego omawiano trzy możliwe warianty przyszłego połączenia węzła autostrady w Wierzchosławicach z Mościcami.
Ostatecznie zaakceptowano wariant najprostszy w realizacji i zapewne najtańszy, a równocześnie najmniej uciążliwy dla mieszkańców okolicznych domów. - Droga poprowadzona zostanie od istniejącego już ronda w Wierzchosławicach i kończyć się będzie przed rondem na skrzyżowaniu ulic Kwiatkowskiego i Chemicznej, którego budowę tarnowski samorząd właśnie rozpoczyna, a nowy most powstanie obok obecnej przeprawy przez Dunajec – informuje starosta Roman Łucarz. – Cała dokumentacja niezbędna do zrealizowania tej inwestycji przygotowana zostanie jeszcze w tym roku, by jak najszybciej można było wystąpić o wydanie decyzji środowiskowej i złożyć wniosek o środki unijne, gdy tylko ogłoszony zostanie nabór w ramach rozdysponowywania nowej puli środków, które zasilą Polskę z Brukseli. Ustalono również, że dotychczasowy most w Ostrowie, po wybudowaniu nowej przeprawy zostanie na jakiś czas zamknięty i gruntownie wyremontowany, a następnie będzie służył kierowcom jadącym w kierunku Radłowa czy też od strony Radłowa do Tarnowa.
Wstępny kosztorys budowy łącznika i mostu sporządzony ma być także jeszcze w tym roku. Już jednak wiadomo, że będzie to największe przedsięwzięcie w historii powiatu tarnowskiego, na które trzeba będzie zgromadzić około 100 milionów złotych. Niedawno starostwo wycofało się z pomysłu zamknięcia dla samochodów ciężarowych będącego w złym stanie technicznym mostu w Ostrowie, ale wciąż podejmuje działania zmierzające do tego, by – mimo zwiększonego ruchu – most wytrzymał do czasu wybudowania nowej przeprawy. W ramach tych działań położona zostanie nowa nakładka asfaltowa, pospawane będą pęknięcia i uszkodzone elementy, a na dojazdach do mostu zostanie zwężona droga, tak by zmusić kierowców do ograniczenia prędkości. Wszystkie te prace współfinansować będą właściciele żwirowni znajdujących się w północnej części powiatu, których ciężarówki korzystają z mostu przewożąc kruszywo i dla których ograniczenie tonażu byłoby bardzo uciążliwe.