Powstanie duży parking

 Lepsze skomunikowanie centrum miasta oraz zintegrowanie systemu komunikacji publicznej na terenie Tarnowa i Małopolski to główne założenia projektu budowy dużego węzła przesiadkowego typu Park & Ride po południowej stronie dworca PKP. Budowa rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a zakończy w roku 2015.

 

Budowa nowego węzła komunikacyjnego to pilotażowy program realizowany w Tarnowie w porozumieniu z samorządem województwa małopolskiego. To integralna część planowanej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Projekt zakłada uruchomienie trzech linii kolejowych na odcinkach: Balice – Kraków – Wieliczka, Trzebinia – Kraków – Tarnów oraz Sędziszów – Kraków – Podbory Skawińskie. Kursy na tarnowskim odcinku zostaną uruchomione po zakończeniu trwającego remontu trasy kolejowej.

W przypadku Tarnowa ma to zaowocować m.in. powstaniem parkingu wielopoziomowego oraz modernizacją układu drogowego w rejonie dworca kolejowego.

Umowę wstępną w tej sprawie podpisali wicemarszałek Roman Ciepiela, członek zarządu województwa Stanisław Sorys oraz zastępca prezydenta Tarnowa Henryk Słomka-Narożański. Inwestycję w Tarnowie prowadzić będą Targowiska Miejskie.

– Ma to ułatwić lepszą dostępność komunikacyjną w aglomeracjach Małopolski. Pozwoli zintegrować różne rodzaje transportu zbiorowego, w tym przewoźników prywatnych. To także nowa infrastruktura, która pozwoli na szybsze przejazdy pasażerów i skok jakościowy w komforcie podróżowania. Kupujemy nowy tabor, integrujemy cały transport publiczny. Osią będzie linia Tarnów – Trzebinia i to w zasadzie pierwszy, ważny odcinek w tym systemie. 16 elektrycznych pociągów jest już zamówionych, kolejnych 20 zamierzamy kupić ze środków nowego Regionalnego Programu Operacyjnego – mówi wicemarszałek Roman Ciepiela.

Tarnowski węzeł będzie mieć 550 miejsc postojowych, w tym również dla osób niepełnosprawnych oraz dla rowerów i motocykli. W jego skład wejdzie parking wielopoziomowy, który składać się będzie z trzech kondygnacji i pomieści 340 samochodów. Dodatkowe 210 miejsc powstanie wokół nowego budynku. Komunikację z resztą miasta zapewni remont ulic: Monopolowej, Do Huty, Grunwaldzkiej oraz budowa zajezdni autobusowej, która będzie końcowym przystankiem autobusów komunikacji miejskiej obsługujących ten rejon Tarnowa. Całkowity koszt inwestycji to około 24 miliony złotych. Dotacja z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego wyniesie 16,5 mln złotych. – Inwestycja z pewnością ożywi tereny po południowej stronie torów kolejowych, uporządkuje je  oraz ułatwi dojazd do dworca i w dużej mierze rozwiąże problemy z parkowaniem w jego okolicy i w centrum miasta – podkreśla Henryk Słomka-Narożański.

Inwestycja zakończy się około czerwca 2015 roku, a prace rozpoczną się wiosną przszłego roku.

 

 

 

 

 

 

 

 

14.12.2013
Twój komentarz:
Ankieta
Czy jesteś za przywróceniem handlu w niedziele?
| | | |