Czy warto reklamować się na ulicy?

Bez reklamy ciężko zaistnieć w handlu, o tym wie pewnie każdy przedsiębiorca. Kiedy marka nie jest rozpoznawana, zdobycie nowych klientów jest bardzo trudne. Bazując jedynie na stałych klientach ciężko jest rozwinąć skrzydła i odnieść biznesowy sukces. Myśląc o reklamie najczęściej do głowy przychodzi telewizja, prasa, radio, internet i ulica. Poruszając się codziennie po mieście jesteśmy zasypywani ofertami różnych firm. Pytanie tylko, czy reklama uliczna się opłaca?


Klasyka marketingu warta uwagi


Obecnie dużą popularnością cieszy się marketing internetowy. Prężny rozwój sieci pozwala nawet małym podmiotom gospodarczym pozyskać klientów. Jego zaletą jest ogromny zasięg, jednak jeśli zależy nam na lokalnych klientach tradycyjne formy reklamy odniosą też bardzo dobry efekt. Reklama uliczna od wielu lat nie traci na popularności. Dlaczego? Bo trafia do szerokiego grona, jest w miarę tania i pozwala nam pozyskać klientów na lokalnym rynku. Dzięki niej możemy szybko zbudować rozpoznawalność marki i produktów. Najlepszym rozwiązaniem są banery czyli reklama wielkogabarytowa. To podstawowa forma promowania firmy. Koszt powierzchni i wykonania billboardu nie jest duży, a trafia ona do wielu osób każdego dnia. Obecnie najczęściej do tworzenia tak dużych reklam wykorzystuje się m. in. folie samoprzylepne, folie poliestrowe, siatki. Każdy przedsiębiorca powinien zastanowić się jaką strategię marketingową przyjmie i czy będzie ona opłacalna dla jego firmy. Pamiętajmy, że pozyskać klientów pozwolą nam jedynie przemyślane rozwiązanie. Wybierając mało skuteczne stracimy jedynie pieniądze.


Kreuj swój wizerunek

 

W przypadku reklamy każdy kolor, symbol czy tekst ma znaczenie. Cała kampania marketingowa musi ze sobą korespondować. Wybierając reklamę w internecie, na billboardach i w telewizji musimy wszystkie te elementy ze sobą powiązać. Potencjalny nabywca musi umieć wszystkie te formy zidentyfikować z naszą firmą i produktami. Nie zapominajmy jednak, że reklama nie może być męcząca. Nachalność przekazu musi być odpowiednio kontrolowana. Odbiorca jest atakowany codziennie mnóstwem reklam, dlatego trzeba się wysilić, by dotrzeć do jego świadomości i zostać zapamiętanym. Chwytliwe hasła na obecną chwilę to już zdecydowanie za mało.


Dlaczego billboard to dobry pomysł?

 

Udając się do agencji marketingowej w większości przypadków usłyszymy, że billboard reklamowy to najlepsza forma zaprezentowania swojej firmy. Jest łatwa do wymiany co powoduje, że możemy prowadzić bardzo intensywną kampanię. Bardzo ważny jest aspekt finansowy, taki rodzaj reklamy nie rujnuje naszego portfela. Przekaz musi być czytelny i chwytliwy, nasz potencjalny nabywca ma tylko chwilę na zapamiętanie marki. Ciekawe hasło lub zdjęcie na takiej płaszczyźnie zainteresuje niejednego z nas. Skuteczność billboardów jest bardzo duża i obejmuje szerokie grono osób. Jeśli planujemy w najbliższym czasie kampanię marketingową firmy, warto przemyśleć właśnie to rozwiązanie.

16.03.2015
Twój komentarz:
Ankieta
Jak spogladasz na nowy rok?
| | | |