Wyższa efektywność, większy zarobek

 Dobra organizacja to klucz do sukcesu w każdym przedsiębiorstwie. Umiejętne zarządzanie zespołem i wykorzystywanie nowoczesnych technologii przyczynia się do zwiększenia efektywności pracy. Wydaje się to oczywiste, jednak bardzo często brakuje konkretnych pomysłów na wdrożenie tych idei w obrębie firmy. Przede wszystkim należy zastanowić się, które obszary wymagają usprawnienia, by przedsiębiorstwo odniosło biznesowy sukces?


Jasne cele, szybkie efekty

Obecna sytuacja na rynku wymaga prężnego działania. Konkurencja przecież nie śpi i tylko czeka na moment, by przejąć klientów. Dlatego menadżerowie codziennie zadają głowią się nad usprawnieniem pracy poszczególnych działów. Czasami wprowadzając niewielkie zmiany można zapanować nad chaosem informacyjnym i przyczynić się do wzrostu zysków firmy. Zacząć należy od planowania, gdyż jest to klucz do sukcesu każdego podmiotu gospodarczego. Brak organizacji dnia pracy przyczynia się do marnotrawienia go na przypadkowe działania. Dlatego warto zachęcać pracowników do planowania codziennych zajęć, oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem. Wyposażenie pracowników w programy komputerowe lub nawet proste kalendarze, może przynieść wymierne efekty. Organizacja pozwoli w ciągu dnia pracy zrealizować większą ilość zadań, a co za tym idzie w krótszym czasie osiągnąć zamierzone cele. Warto uczyć podwładnych określania wagi poszczególnych zadań. Nie ma firmy, w której każde działanie jest tak samo ważne. Zawsze można znaleźć temat, który ma większy priorytet od innych. Jeśli pracownicy potrafią właściwie rozróżniać wagę swoich działań, to firma szybko odniesie sukces. Warto w środowisku firmy wprowadzić nawet obowiązek nadawania zadaniom odpowiedniego priorytetu. Na początek mogą to czynić menadżerowie zlecający pracę, z czasem pracownicy będą umieli sami określić, co jest dla nich ważniejsze.

 

Zacznijmy od menadżerów

Dobry menadżer to największy skarb każdej firmy. Niestety, zbyt często pokutuje myślenie, że zlecanie zadań jest bardzo proste i każdy potrafi to robić. Nic bardziej mylnego. Efektywne zarządzanie zespołem to duży wyzwanie, które wymaga odpowiednich umiejętności. Głównym zadaniem menadżerów jest monitorowanie postępów w pracy zespołu. Dzięki temu, gdy wyniki nie są odpowiednie, można w porę zareagować,. Wychwycenie błędów jest o wiele prostsze w trakcie pracy, niż po jej zakończeniu. Podwładnych trzeba w pewien sposób kontrolować. Pracownicy bowiem bardzo często w godzinach pracy załatwiają swoje prywatne sprawy. Jeśli zależy nam na usprawnieniu pracy, warto pokusić się o monitorowanie komputerów. Dobrym pomysłem jest też rejestracja czasu pracy, szczególnie gdy pracownicy wypełniają swoje obowiązki poza biurem. Oprócz kontrolowania bardzo ważnym zadaniem menadżera jest też motywowanie zespołu. Pracownicy widząc sens realizowanych zadań, a także płynące z pracy korzyści, bardziej i chętniej będą przykładali się do swoich działań. Sposobów na motywację jest wiele: możliwość rozwoju, udział w szkoleniach, awans, podwyżka, premia. Grunt, by być liderem zespołu, a nie tylko surowym obserwatorem pracy podwładnych.

30.06.2015
Twój komentarz:
Ankieta
W tym roku urlop spędzę:
| | | |