Nowe logo Małopolski

 Purpura i złoto oznaczają bogactwo, zieleń - harmonię, niebieski, jak Wisła – nieustanny bieg i rozwój. Małopolska prezentuje nowe logo, sugerując na wszelki wypadek, z czym powinno się kojarzyć.

 

Szczyty gór, przełom rzeki, królewska korona, ambicje mieszkańców – z tym, według urzędu marszałkowskiego, powinno kojarzyć się nowe logo województwa małopolskiego.

Zwycięska praca, której autorem jest Zbigniew Pelon, została wyłoniona w konkursie spośród 79 zgłoszonych prac. W jury oceniającym projekty zasiedli eksperci z branży PR i komunikacji, Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Honorarium za przeniesienie praw autorskich dla zwycięscy konkursu wyniosło 30 tysięcy złotych. Jak zapewniają urzędnicy, sam konkurs wraz z pracą jurorów, był zupełnie bezkosztowy. - Jesteśmy w kluczowym momencie dla województwa małopolskiego: zakończyliśmy nową perspektywę programową, rozpoczynamy kolejną, na lata 2014-2020, gdzie pula projektów z programu regionalnego wyniesie trzy miliardy euro. W przyszłym roku Małopolska jest gospodarzem wydarzeń o randze międzynarodowej: m.in. Światowych Dni Młodzieży i Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn. To więc dobry moment, żeby wprowadzić nowe logo, które będzie odwoływać się do wizerunku Małopolski, który nie tylko bazuje na bogatym dziedzictwie kulturowym, ale też mocno stawia na nowoczesność i rozwój – mówił podczas prezentacji marszałek Marek Sowa. Jak podkreślał marszałek Sowa i wtórujący mu Jacek Krupa, członek Zarządu Województwa Małopolskiego, zmiana logo była konieczna. Dotychczas używane zostało wprowadzone 15 lat temu – i jak wynika z badań ekspertów z branży turystycznej i marketingu miejsc – słabo wyróżnia markę Małopolski, nie jest też w pełni zgodne z nowoczesnymi trendami w projektowaniu znaków. Dlatego postanowiono zmienić logo województwa, pamiętając o jego historii i tradycji.

Nowe logo według specjalistów  jest lekkie, nowoczesne i i poprzez literę „M” budzi pozytywne skojarzenia z Małopolską  jako regionem, który ma piękne krajobrazy (sygnet przypomina góry, wijącą się rzekę), wspaniałe dziedzictwo kulturowe (nawiązanie w kształcie do dachów kościoła, korony królów polskich) i ambitnych mieszkańców, którzy dzięki swojej pracy potrafią osiągać najwyższe szczyty.

Jak podkreśla jego twórca, Zbigniew Pelon,  nowe logo to zrównoważenie idei tradycji i innowacyjności, duchowości i pragmatyzmu, wiedzy i kreatywności. W wersji wielobarwnej znaku, sygnet występuje w pięciu kolorach nawiązujących do różnorodności, wielokulturowości i bogactwa regionu. Czystość i nasycenie barw odzwierciedla dynamikę, wyrazistość i potencjał mieszkańców. Kolory nawiązują do najcenniejszych wartości regionu: purpura i złoto odzwierciedlają bogactwo, radość, poczucie sensu; purpura to także kolor królewski, zieleń to kolor harmonii, spokoju i mocy otaczającej przyrody, niebieski to barwa nawiązująca do rzeki Wisły, symbolizująca ciągłość, dostatek, kultywowanie historii i tradycji oraz nieustanny bieg i rozwój.

14.09.2015
Twój komentarz:
Ankieta
Jak spogladasz na nowy rok?
| | | |