Remonty w szkołach i przedszkolach

 Zakończyły się letnie remonty szkół i przedszkoli na terenie gminy Borzęcin. Prace prowadzono w kilku placówkach oświatowych w Borzęcinie Górnym, Przyborowie, Bielczy oraz Borzęcinie Dolnym. Samorząd gminy wydał na ten cel ponad 170 tysięcy złotych.

 

Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego uczniowie przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów w gminie Borzęcin przystąpili do nauki w wyremontowanych w okresie letnim obiektach. Prace prowadzono w kilku placówkach oświatowych m.in. w zespołach szkół w Borzęcinie Górnym, Przyborowie i w Bielczy, w Publicznej Szkole Podstawowej w Borzęcinie Dolnym oraz w przedszkolach w Bielczy i w Borzęcinie Górnym. Łączna wartość nakładów na realizowane zadania zamknęła się kwotą ponad 170 tysięcy złotych.

- W trzech placówkach wykonano roboty budowlane w ramach dostosowania obiektów do aktualnych wymagań w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Publicznym Przedszkolu w Bielczy i Zespole Szkół w Przyborowie wykonano instalacje oddymiania i napowietrzania, natomiast w budynku Zespołu Szkół w Borzęcinie wydzielono, w myśl przepisów przeciwpożarowych, pomieszczenia przedszkola – mówi Janusz Kwaśniak, wójt Borzęcina.

Ponadto w ramach prowadzonych remontów wymieniono w niezbędnym zakresie okna, zainstalowano zabudowę aluminiową przejść, zamontowano hydranty, drzwi przeciwpożarowe i lampy awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego.

Dla potrzeb poprawy funkcjonalności placówki oświatowej w Borzęcinie Górnym wykonano dokumentację projektową oraz uzyskano pozwolenie na budowę dla zadania „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku Szkoły Podstawowej w Borzęcinie Górnym związana z zapewnieniem zaplecza higieniczno-sanitarnego dla dzieci i personelu szkoły". Roboty budowlane w tym zakresie zostaną wykonane w roku 2016.

Prowadzone w okresie wakacyjnym w obiektach oświatowych prace obejmowały również remonty sanitariatów, malowanie sal, remonty instalacji elektrycznej oraz drobne naprawy mebli.

07.10.2015
Twój komentarz:
Ankieta
Jak spogladasz na nowy rok?
| | | |